|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۶۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
سفیر ایران در لندن با اشاره به چهارمین روز تجمع همسر زاغری در جلوی ورودی سفارت ایران، عنوان کرد: تردد از در اصلی تقریبا غیر ممکن است و ملاقات‌ها هم لغو شده است.
 «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن در آخرین توئیت درباره حضور همسر نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی که به دلایل جرایم امنیتی در ایران زندانی است، در جلوی در سفارت ایران در لندن نوشت: «راتکلیف و همراهان در روز چهارم جلوی درب سفارت تجمع کرده و‌ پیاده رو مسدود است. خبرنگاران بی‌.بی.سی فارسی، منوتو و ایران اینترنشنال از افرادی که از سفارت وارد و خارج می‌شوند فیلم گرفته و پخش می‌کنند. تردد از درب اصلی تقریبا غیر ممکن شده و ملاقات‌ها به سفارت لغو شده‌اند.»

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن بامداد یکشنبه (26 خرداد ماه) در صفحه توئیترش با انتشار تصویری نوشت: «تعداد اندکی معترض روز شنبه به مسدود کردن تنها در ورودی سفارت ایران در لندن ادامه داده و مانع از ورود دیپلمات‌های ایرانی به ساختمان سفارت شدند. روزهای شنبه و یکشنبه روزهای کاری در ایران است و پرسنل دیپلماتیک بخش‌هایی از کارشان را در این دو روز با پایتخت‌هایشان هماهنگ می‌کنند.»

وی همچنین گفت که علی‌رغم هشدارهای متعدد به پلیس و وزارت امور خارجه انگلیس، این قضیه ادامه دارد و کماکان پیاده روی جلوی سفارت مسدود است و امکان تردد دیپلمات‌ها وجود ندارد.

سفیر ایران همچنین در توئیتی دیگر عنوان کرد: «حریم سفارت باید مصون از هرگونه مانع باشد.حضور معترضین و دوربین‌های رسانه در جلوی تنها درب ورودی سفارت با فقط چند متر عرض، امنیت رفت و آمد پیاده دیپلمات‌ها به هنگام ورود به ساختمان را به خطر می‌اندازد.اعتراض مدنی حق شهروندی است، ولی باید در خارج از حریم سفارت تحت نظارت پلیس انجام گیرد.»

پس از آنکه عنوان شد یکی از معترضان «ریچارد راتکلیف» همسر زاغری است و مصاحبه‌ای هم بی‌.بی.سی فارسی مقابل سفارت ایران در لندن با او ترتیب داد و راتکلیف مدعی شد که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، بعیدی‌نژاد در توئیت دیگری نوشت: «امشب بی‌.بی‌.سی فارسی مصاحبه ای با ریچارد راتکلیف پخش کرد که در گوشه‌ای تنها و بی آزار در اعتصاب غذا بود. این یک صحنه ساختگی بود که فقط در زمان مصاحبه طراحی شد. این دو روز جلوی سفارت مرتب بلوکه بود. ولی حداقل اعتراف کرد گذرنامه دخترش آزاد است و خودش هم درخواست ویزای ایران نکرده است.»

بعیدی‌نژاد همچنین دیروز (دوشنبه) 27 خرداد ماه با انتشار تصویری نوشت: «آقای راتکلیف اصرار دارد حضور خود و همراهانش درب اصلی سفارت را سد نکرده و بدون ایجاد مشکلی برای کار سفارت، خود به تنهایی در گوشه‌ای نشسته است. تصویر زیر وضعیت تجمع جلوی درب اصلی سفارت حداقل از صبح امروز است.جلوی درب سفارت مسدود و‌ تجمع افراد امکان رفت و آمد عادی را غیر ممکن کرده است.»

زاغری که از سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و تلاش برای براندازی نرم بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم شده هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است. این شهروند دوتابعیتی هنگام بازداشت به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

ایجاد محدودیت برای سفارت ایران در لندن در حالی رخ داده که سفارت انگلستان در تهران بدون مشکل برنامه‌ها و مراسم‌های خود از جمله جشن تولد ملکه انگلیس را برگزار می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین