|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۲۶۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
بوریس جانسون وزیر خارجه اسبق انگلیس در دور دوم انتخاب نخست‌وزیر آینده انگلیس هم بیشترین رأی را کسب کرد و به‌این‌ترتیب یک گام برای ورود به داونینگ استریت نزدیک‌تر شد.
  بوریس جانسون وزیر خارجه اسبق انگلیس در دور دوم انتخاب نخست‌وزیر آینده انگلیس هم بیشترین رأی را کسب کرد و به‌این‌ترتیب یک گام برای ورود به داونینگ استریت نزدیک‌تر شد.

از میان ۶ نفری که برای جانشینی ترزا می نخست‌وزیر انگلیس صف‌کشیده‌اند، جانسون توانست با کسب ۱۲۶ رأی پیشتاز شود.

پس از او به ترتیب جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس ۴۶ رأی، مایکل گوو وزیر محیط‌زیست ۴۱ رأی، روری استورات وزیر توسعه بین‌الملل ۳۷ رأی و ساجد جاوید وزیر کشور ۳۳ رأی کسب کردند.

دومینیک راب وزیر اسبق برگزیت انگلیس با کسب پایین‌ترین رأی از ادامه شرکت در انتخابات درونی حزب محافظه‌کار بازماند و اینک ۵ نفر باقیمانده به دور بعدی انتخابات راه یافتند.

انتخابات برای تعیین جانشین ترزا می از دهم جولای گذشته با اعلام آمادگی ۱۱ نامزد آغاز شد. در اولین دور انتخابات که پنجشنبه گذشته برگزار شد، ۵ نامزد از دور رقابت خارج شدند و ۶ تن باقی ماندند.

کمیته ۱۹۲۲ حزب محافظه‌کار، مسئول برگزاری انتخابات است و بر اساس رویه هرچند بار که لازم باشد از نمایندگان رأی‌گیری می‌شود تا فقط دو نامزد باقی بماند. پس‌ازآن انتخاب به اعضای حزب محافظه‌کار در سراسر انگلیس واگذار می‌شود.

بر اساس جدول زمان‌بندی انتظار می‌رود جانشین ترزا می حداکثر تا ۲۲ جولای تعیین شود.

«آلکساندر بوریس دو ففل جانسون» زاده ۱۹ ژوئن ۱۹۶۴و متولد نیویورک آمریکاست.

او سال ۲۰۰۱ به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه هنلی به مجلس عوام راه یافت و هفت سال بعد به‌عنوان شهردار لندن انتخاب شد.

جانسون یک سال پیش از پایان دوره شهرداری‌اش، در انتخابات سراسری شرکت کرد و دوباره به مجلس عوام راه یافت. یک سال بعد ترزا می او را به وزارت خارجه منصوب کرد اما تابستان ۲۰۱۸ جانسون به دلیل اختلاف‌نظر با طرح دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، از این سمت کناره‌گیری کرد.

بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، او بیشترین شانس برای تصاحب کرسی نخست وزیری را دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین