|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۶۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار امروز در اهواز به بیش از هفت برابر حد مجاز رسید.
  مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار امروز در اهواز به بیش از هفت برابر حد مجاز رسید.

علیرضا آذریان سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: میزان گرد و غبار در ساعت ۱۴ امروز در اهواز به یک هزار و ۱۴۳ میکروگرم بر مترمکعب رسید اما به تدریج کاهش یافت به طوری که در ساعت ۱۵ به ۶۸۶ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

وی افزود: منشاء گرد و غبار امروز مرز ایران و عراق در شمال غرب بستان است اما منابع داخلی نیز در نتیجه وزش باد شدید فعال شده اند.

آذریان همچنین گفت: غلظت گرد و غبار در شهرهای ماهشهر ۹۲۶ میکروگرم بر مترمکعب، حمیدیه ۵۵۷ میکروگرم بر مترمکعب، هندیجان ۳۴۴ میکروگرم بر مترمکعب، بندرامام ۲۹۵ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان ۲۱۷ و رامشیر ۱۸۵ میکرو گرم بر متر مکعب است.

وی اضافه کرد: این گرد و غبار در حال حاضر کاهش یافته و در ساعت ۱۸ امروز نیز میزان گرد و غبار در شهرهای آبادان ۲۱۹ میکروگرم بر مترمکعب و حمیدیه به ۱۴۷ میکروگرم بر مترمکعب کاهش یافت.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

هواشناسی خوزستان دیروز با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد قابل ملاحظه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و برخاستن گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان و در روز پنجشنبه هفته جاری برای مناطق جنوب غربی و غرب هشدار داده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین