|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۲۶۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی گفت: ساعت کارکرد ادارات و دوایر دولتی و اجرایی این استان از اول تیرماه جاری با هدف کاهش مصرف انرژی الکتریکی تغییر می کند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی گفت: ساعت کارکرد ادارات و دوایر دولتی و اجرایی این استان از اول تیرماه جاری با هدف کاهش مصرف انرژی الکتریکی تغییر می کند.

به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» در کمیته مدیریت مصرف استان مرکزی افزود: آغاز ساعت کاری ادارات از اول تابستان به ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح تغییر یافته و پایان کار پرسنل در ساعت ۱۳و ۴۵ دقیقه خواهد بود.

وی توضیح داد: روزهای پنجشنبه نیز کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه در محل کار خود باشند و ۱۲ و ۴۵ دقیقه نیز تعطیل می‌شوند.

معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: تغییر ساعت کار ادارات موجب انتقال زمان پیک مصرف و ایجاد زمینه مدیریت بهتر برای تأمین انرژی الکتریکی استان می‌شود.

فرخی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند ۲ ساعت قبل از ساعت پایان کار دستگاه‌های سرمایشی و سیستم‌های رایانه را خاموش کنند و با کاهش مصرف در جلوگیری از خاموشی مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: تلاش مدیریت ارشد استان جلوگیری از خاموشی تابستان است و اگر مجبور به خاموشی شود شرکت‌های برق باختر و توزیع وظیفه دارند این کار را با برنامه ریزی و اطلاع رسانی گسترده انجام دهند تا شهروندان و حوزه صنعت آسیب نبینند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر نیز در این نشست گفت: انتقال زمان پیک مصرف برق موجب کاهش خاموشی‌ها و صرفه جویی انرژی در استان می‌شود.

«فرهاد شبیهی» افزود: تفاهم نامه‌ای از سوی برق منطقه‌ای باختر با صنایع بزرگ و کشاورزان استان منعقد شده و این مهم در مدیریت مصرف نقش جدی دارد.

وی یادآور شد: هیچ برنامه خاموشی برای استان مرکزی وجود ندارد و انتظار می‌رود که با همکاری مردم، صنایع و کشاورزان بتوان از ۳۰۰ ساعت اوج مصرف امسال عبور کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین