|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۶۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: اجرای مطلوب برنامه واکسیناسیون در نظام بهداشتی کشور باعث ریشه کن سازی بسیاری از بیماری‌های واگیر و حفظ جان کودکان شده است.
 معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: اجرای مطلوب برنامه واکسیناسیون در نظام بهداشتی کشور باعث ریشه کن سازی بسیاری از بیماری‌های واگیر و حفظ جان کودکان شده است.

به گزارش ایسنا، هادی جوانبخت اظهار کرد: استنتاج‌های ساده لوحانه و تبلیغ مخالفت آمیز با تزریق واکسن توسط گروه‌هایی سبب افزایش بروز بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های واگیر می‌شود.

وی افزود: امروزه هم همان تفکرات در جریان است و به همین دلیل در برخی نقاط دنیا شاهد اپیدمی سرخک هستیم در حالی که در ایران این بیماری ریشه کن شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: برخی افراد به نام طب سنتی به مبارزه با واکسن می‌پردازند غافل از آنکه اگر واکسن نبود امروزه ریشه‌کنی، کنترل و حذف بیماری‌های عفونی و مرگ آور واگیردار امکان پذیر نبود.

جوانبخت در این خصوص به ایسنا گفت: برخی از خانواده‌ها به دلایل مختلف ناشی از القا باورهای غلط و یا ترس از رخ دادن اتفاقی برای کودکانشان از انجام واکسیناسیون اجتناب می‌کنند. اما بسیاری نیز طبق برنامه‌های علمی ارائه شده واکسیناسیون را انجام داده و از آسیب‌های بعدی جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: در مواردی باورهای غلطی در مورد واکسیناسیون کودکان دیده شده که ممکن است این باورها در میان جامعه بیشتر شود، لذا نیاز است که در این خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی‌های لازم صورت بگیرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اینکه در گذشته تعداد مرگ و میرها بیشتر بوده است، افزود: با پوشش واکسیناسیون، آمار مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال کاهش چشمگیری داشته است.

هادی جوانبخت خاطرنشان کرد: افرادی بر این تصور هستند که می‌توان با طب سنتی و یا درمان‌های خانگی دیگر پیشگیری از بیماری‌ها را به طور کامل انجام داد و با کاربرد طب سنتی نیازی به واکسن احساس نمی‌شود، اما هر باوری که پایه علمی نداشته باشد می‌تواند خطرساز باشد و با گذشت زمان تبدیل به یک عامل خطر شود.

گفتنی است طرح بررسی پوشش ایمن‌سازی کودکان ٢٤ تا ٣٦ ماهه با مشارکت سازمان جهانی بهداشت و با هماهنگی و هدایت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از شنبه ۲۵ خرداد ماه سال جاری به مدت ۳ هفته در سرتاسر ایران انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هدف از اجرای این طرح ارزیابی و سنجش عاری از سوگیری پوشش واکسیناسیون کودکان می‌باشد و در استان بوشهر نیز این طرح همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین