|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۶۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: شرایط کشور، شرایط خاصی است و در واقع مردم در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان مقاومت و ایستادگی کرده و دفاع نیز می‌کنند.
 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سه سال است که نه تنها در تولید گندم خودکفا شده‌ایم بلکه صادرات گندم هم داریم.

 اسحاق جهانگیری در سفر یک روزه خود به روستای دوتپه سفلی استان زنجان اظهار کرد: ملت ایران دارای تاریخ و تمدن غنی است و با زبان بی‌احترامی نمی‌شود با آنان صحبت کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور راهبرد نظام اسلامی را راهبرد مقاومت ذکر و ادامه داد: ما نباید بگذاریم زندگی ضعیف‌ترین اقشار جامعه آسیب ببیند و باید بتوانیم نیازهای کشور را تامین کنیم.

جهانگیری نیازهای اصلی کشور را در دست کشاورزان و تولید محصولات کشاورزی ذکر و اضافه کرد: مقاومت این نیست که اسلحه برداریم و در برابر دشمن بایستیم بلکه این است که کالاهای مورد نیاز کشور را بیشتر تولید کنیم و امنیت غذایی مردم تامین شود و پیش خارجی دست دراز نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال 92 همزمان با آغاز کار دولت یازدهم 6 میلیون تن در سال گندم وارد کشور می‌شد که هم‌اکنون سه سال است که به همت کشاورزان در تولید گندم خودکفا شده‌ایم و یک کیلوگرم گندم هم از خارج خرید نکرده‌ایم و حتی به کشورهای دیگر هم صادرات داشته‌ایم.

این مقام مسئول اذعان کرد: بسیاری تصور می‌کردند با سیلی که در کشور رخ داد، دست به سوی خارج از کشور دراز می‌کنیم اما بر اساس آمارهای رسیده اگر در استان خوزستان بیشتر از سال گذشته گندم برداشت نشده بلکه مساوی با سال گذشته برداشت صورت گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: شرایط کشور، شرایط خاصی است و در واقع مردم در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان مقاومت و ایستادگی کرده و دفاع نیز می‌کنند.

جانگیری فشارها و تهدیدات وارده بر کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم ایران زیر بار ذلت و زور نمی‌روند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: ما در شرایط خاصی قرار داریم و رهبر معظم انقلاب به پشتوانه مردم، دولت و مجلس زیر بار تهدیدات نمی‌روند.

جهانگیری با اشاره به فرهنگ غنی ایران گفت: راهبرد ما راهبرد مقاومت است.

وی اضافه کرد: نیازهای مردم باید تامین شود و مسئولان در مقابل حفظ زندگی مردم آسیب‌پذیر مسئولیت دارند.

جهانگیری راه تهدیدات و مقابله با دشمنان را تولید کالاهای مورد نیاز کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده شاهد رونق تولید در کشور هستیم.

وی در پایان دولت را ملزم به توجه بیشتر به روستاها و مناطق محروم دانست و گفت: اکثر روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین