|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۶۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که رابطه مسکو با واشنگتن بد بوده و رابطه با اتحادیه اروپا نیز غیر طبیعی و متوقف است.
 نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که رابطه مسکو با واشنگتن بد بوده و رابطه با اتحادیه اروپا نیز غیر طبیعی و متوقف است.

به گزارش فارس، «ولادمیر چیزوف» نماینده روسیه در اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که رابطه روسیه با اتحادیه اروپا در حال حاضر «غیرطبیعی»، «متوقف» و «ساکن» بوده و این روابط تحت سایه تحریم‌ها به بهانه الحاق کریمه و اوضاع در دونباس قرار گرفته است.

وی که در کنفرانس خبری در بروکسل صحبت می‌کرد، درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات پارلمان اروپا گفت که چنین چیزی صحت ندارد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا اضافه کرد که روابط روسیه با آمریکا بد بوده اگر چه وی از احتمال دیدار «دونالد ترامپ» رئیس  جمهور آمریکا با «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست هفته آینده گروه 20 خبر داد.

چیزوف در این کنفرانس خبری از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و ادعاهای واشنگتن درباره دست داشتن ایران در حادثه روز پنجشنبه در دریای عمان را رد کرد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا درباره معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفت به نظر می‌رسد که این معاهده بیش از آنکه زنده باشد مرده است و ما برای این موضوع متاسف هستیم اما تغییری در سیاست روسیه حاصل نخواهد شد.

وی درباره گزارش چند روز پیش نیویورک‌تایمز درباره عملیات سایبری آمریکا علیه روسیه گفت که این موضوع جالب بوده اما شخصا هیچ علامتی از نفوذ آمریکا مشاهده نکرده است.

 «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه تایید کرد که آمریکا در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی خارجی است تا به روسیه و دیگران نشان دهد که  آنها بهای مداخله‌های خود در امور آمریکا را خواهند پرداخت.

آمریکا و متحدانش بارها مدعی شده‌اند که روسیه در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی علیه دیگر کشورها است. مسکو با رد این اتهامات خواستار همکاری بین‌المللی در زمینه امنیت سایبری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین