|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۶۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
با توجه به دستور مقام قضایی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های فنی و اظهارات شاکی پرونده مشخص‌ شد متهم که هم محله‌ شاکی است، در فضای مجازی با ارسال پیامی به عنوان فروش اکانت کلش با قیمتی باور نکردنی به علت نیاز مالی در یزد از اعتماد شاکی سوءاستفاده و به هدف شوم خود دست پیدا کرده است.
 رییس پلیس فتا یزد گفت: از شناسایی کلاهبرداری که با ترفندی خاص به بهانه فروش اکانت کلش، اقدام به کلاهبرداری از یکی از همسایگان خود به صورت ناشناس کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: یکی از شهروندان یزدی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اعلام کرد طی دو روز گذشته در چندین مرحله مبلغ دو میلیون تومان از حسابم برداشت شده‌ است، با اخذ پرینت حساب و شکایت در دفاتر خدمات قضایی خواهان رسیدگی به موضوع هستم.

وی افزود: با توجه به دستور مقام قضایی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های فنی و اظهارات شاکی پرونده مشخص‌ شد متهم که هم محله‌ شاکی است، در فضای مجازی با ارسال پیامی به عنوان فروش اکانت کلش با قیمتی باور نکردنی به علت نیاز مالی در یزد از اعتماد شاکی سوءاستفاده و به هدف شوم خود دست پیدا کرده است.

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: با دستور قضایی متهم به این پلیس احضار و با بازجویی‌های به عمل آمده مشخص شد با توجه به گفتگویی که در جمع دوستان هم محله‌ای چند روز پیش شاکی داشته، عنوان کرده که خواهان اکانت کلش بوده که بتواند با پسر خاله خود رقابت کند که متهم به وی در همان جمع پیشنهاد می‌کند در کانال‌های تلگرامی تبلیغات فروش زیاد است و گاهی برای پی وی‌های خصوصی نیز ارسال می‌شود و می‌تواند با خرید اکانت مورد نظر به مقصود خود دست پیدا کند.

ابوطالبی تصریح کرد: متهم با شناختی که از روحیات شاکی داشته با طرح تبلیغ فروش اکانت کلش در یزد و ارسال آن با هویتی جعلی برای شاکی نظر وی را برای خرید جلب و اقدام به ارسال شماره کارتی سوخته می‌کند؛ متهم مدعی شده واریز وجه امکان پذیر نیست که در ادامه متهم با سوء استفاده از اعتماد، سادگی و عدم سواد رسانه‌ای و بانکی شاکی اطلاعات بانکی وی را به عنوان کسر وجه از حساب می‌گیرد و اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

وی ادامه‌ داد: به هیچ عنوان اطلاعات حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی را در اختیار دیگران قرار ندهید و از هویت افرادی که با آنان معاملات مالی انجام می‌دهید اطمینان حاصل کنید.

این مقام مسئول گفت: مجرمان اکانت فردی که در بازی‌های رایانه‌ای پیشرفت داشته را هک و به ایمیل فرد دسترسی پیدا می‌کنند و از این طریق اکانت فرد را به شخص دیگری می‌فروشند لذا در نگهداری صحیح اطلاعات، حفظ یوزر و پسورد و خرید اکانت‌ها دقت زیادی داشته باشید و نکته مهم تر اینکه برای خریدهای مالی از حسابی استفاده کنید که حداقل مبلغ را داشته و حتما سامانه پیامکی حساب فعال باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین