|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
ما در روسیه مذاکرات بسیار خوبی داشتیم و بیانیه های مشترکی امضا کردیم. علیرغم اروپا که در آغاز کار تضمین هایی از ما خواست، رئیس جمهور روسیه هیچ تقاضایی را در شروع بحث مطرح نکرد. چرا که ما از نیازی که دو کشور برای گسترش همکاری های خود دارند فهم مشترکی داریم.
 رئیس جمهور جدید قزاقستان ارتباط با روسیه را برای این کشور بسیار مهم خواند.

 به نقل از تاس، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان اظهار داشت: ارتباط با روسیه برای این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: موضع اصلی من این است که ارتباط با روسیه برای قزاقستان بسیار مهم است چرا که این کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وی به عنوان رئیس جمهور قزاقستان روسیه را به عنوان اولین مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب کرده است پاسخ داد: روسیه بدون قزاقستان تا حدی متفاوت خواهد بود و تاکید کرد مرز بین روسیه و قزاقستان طولانی ترین مرز بین دو کشور در جهان است.

وی همچنین افزود: ما در روسیه مذاکرات بسیار خوبی داشتیم و بیانیه های مشترکی امضا کردیم. علیرغم اروپا که در آغاز کار تضمین هایی از ما خواست، رئیس جمهور روسیه هیچ تقاضایی را در شروع بحث مطرح نکرد. چرا که ما از نیازی که دو کشور برای گسترش همکاری های خود دارند فهم مشترکی داریم.

تاکایف در ۹ ژوئن (۱۹ خرداد)، در انتخابات زودهنگام قزاقستان که به علت استعفای رئیس جمهور سابق این کشور بود با کسب حدود ۷۱ درصد آرا به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزیده شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین