|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۶۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
با این حال ارتش پاکستان تمامی اتهامات علیه خود مبنی بر حمایت و پناه دادن به شبه‌نظامیان، مداخله در سیاست یا سرکوب مخالفان را رد کرده است.
 ارتش پاکستان یک ژنرال تندرو را به عنوان رئیس جدید سازمان اطلاعات قدرتمند این ارتش بعد از گذشت هشت ماه از ریاست رئیس فعلی این سازمان، منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، بخش مطبوعاتی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال فیض حمید از چهره‌های برجسته سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان مشهور به ISI به عنوان مدیرکل جدید این سازمان منصوب شده است.

در این بیانیه توضیح بیشتری درباره علت تغییر رئیس این سازمان ارائه نشده است. ژنرال فیض حمید به این ترتیب جانشین ژنرال عاصم منیر بعد از هشت ماه حضورش در صندلی ریاست این سازمان اطلاعاتی می‌شود.

ارتش پاکستان با نفوذترین نهاد در این کشور محسوب می‌شود و تقریباً در طول نیمی از تاریخ ۷۱ ساله کشور پاکستان از زمان استقلال یافتنش از بریتانیا حاکم بر این کشور بوده است.

در عین حال رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان یکی از مهمترین سمت‌ها در این کشور محسوب می‌شود. این سازمان بارها متهم به حمایت از شبه‌نظامیان افراطگر از جانب هند و افغانستان شده است.

اخیراً نیز سازمان اطلاعات ارتش پاکستان متهم به تشدید سرکوب مطبوعات، برخورد با گروه‌های فعال حقوق بشری و تلاش برای دست بردن در انتخابات سال گذشته میلادی این کشور شده است.

با این حال ارتش پاکستان تمامی اتهامات علیه خود مبنی بر حمایت و پناه دادن به شبه‌نظامیان، مداخله در سیاست یا سرکوب مخالفان را رد کرده است.

فیض حمید به عنوان یکی از بانفوذترین چهره‌های سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در زمان حضورش در این سازمان محسوب می‌شد.

عایشه صدیقه یک تحلیلگر که کتابی درباره امپراطوری تجاری ارتش پاکستان نوشته و از منتقدان پرسابقه آن است، گفت: این فرد بسیار تندرو است و انتصاب او یک تصمیم جنگ‌طلبانه محسوب می‌شود و به این معنی است که ارتش نمی‌خواهد عقب‌نشینی کند بلکه می‌خواهد از اعمال زور بیشتری استفاده کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین