|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۶۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
در جریان حمله تروریستی ۱۴ خردادماه گذشته به نیروهای امنیتی عراق، عناصر تروریستی علاوه بر انفجار یک بمب در مسیر حرکت خودرو نظامی عراق از داخل یکی از نخلستان‌های اطراف به سمت نیروهای عراقی تیراندازی کردند.
 در پی حملات تروریستی که در ایام عید سعید فطر (۱۴ خردادماه ۹۸) در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن دو نیروی امنیتی عراق و زخمی شدن ۴ تن دیگر شد، عملیات وسیع امنیتی از بامداد امروز یکشنبه در کمربند شمالی پایتخت عراق آغاز شد.

براساس بیانیه مرکز رسانه‌ای ستاد مشترک عراق این عملیات در سطح وسیعی با کمک فرماندهی عملیات امنیت بغداد از زمین و هوا منطقه الطارمیه در ۴۰ کیلومتری شمال بغداد و روستاها و مزارع و نخلستان‌های آن را در برگرفته است.

به نوشته بیانیه عملیات تفتیش و جستجو امنیتی در شهرستان الطارمیه با هدف ارتقا شرایط امنیتی و پیگرد عناصر تحت تعقیب دستگاه قضائی عراق آغاز شده است.

در این عملیات علاوه بر نیروهای زمینی، بالگردهای ارتش و نیروی هوایی عراق نیز مشارکت دارند.

همزمان با این عملیات گروه «سرایا السلام» وابسته به الحشد الشعبی و شاخه نظامی جریان صدر که امنیت منطقه سامرا به آنها موکول است، از خنثی کردن عملیات نفوذ تعدادی از عناصر تروریستی داعش به شهر مقدس سامرا خبر دادند.

بر اساس بیانیه این گروه، یک تیم تروریستی شنبه شب گذشته قصد داشت که از منطقه «المدرات» موازی با منطقه عملیاتی استان الانبار به داخل سامرا نفوذ کرده و دست به عملیات تروریستی بزند.

طبق بیانیه تروریست‌ها بعد از مواجهه شدن با آتش سنگین نیروهای تیپ دوم الحشد الشعبی (وابسته به سرایا السلام) ناچار با عقب نشینی شدند.

در جریان حمله تروریستی ۱۴ خردادماه گذشته به نیروهای امنیتی عراق، عناصر تروریستی علاوه بر انفجار یک بمب در مسیر حرکت خودرو نظامی عراق از داخل یکی از نخلستان‌های اطراف به سمت نیروهای عراقی تیراندازی کردند.

نیروهای عراق نیز به آن واکنش نشان داده و توانستند ۳ تروریست را در این عملیات به هلاکت برسانند.

وقوع این حمله در کمربند شمالی عراق همزمان با وقوع چند حمله تروریستی دیگر در اطراف بغداد، تکریت (مرکز استان صلاح الدین)، موصل مرکز استان نینوا و همچنین در استان الانبار در غرب عراق نگرانی‌هایی از احتمال فعال شدن گروه تروریستی داعش در عراق ایجاد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین