|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۶۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
معاون رئیس شورای نظامی سودان با تاکید بر آمادگی این شورا برای گفت‌وگو با مخالفان گفت که برخی‌ درصدد تلاش برای ایجاد فتنه و آشوب در کشور هستند.
 معاون رئیس شورای نظامی سودان با تاکید بر آمادگی این شورا برای گفت‌وگو با مخالفان گفت که برخی‌ درصدد تلاش برای ایجاد فتنه و آشوب در کشور هستند.

به گزارش فارس، «محمد حمدان دقلو حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان شامگاه شنبه در یک نطق تلویزیونی به تشریح اوضاع سیاسی کشورش پرداخت.

وی ضمن رد اتهامات وارده به شورای نظامی درباره قبضه قدرت گفت که «ما آماده گفت‌وگو هستیم و اتهامات مخالفان علیه شورای نظامی را رد می‌کنیم».

به گزارش‌ شبکه اسکای نیوز، حمیدتی افزود: «این ملت سودان بود که در تغییر حکومت البشیر و عزل وی نقش داشت».

وی برخی جریان‌های سیاسی کشور را به تلاش برای ایجاد فتنه در سودان متهم کرد و گفت که «سودان اکنون آرام است و شورای نظامی قصد قبضه قدرت را ندارد».

محمد حمدان دقلو حمیدتی خواستار تشکیل دولت تکنوکرات در سودان شد و گفت: «ما از مردم سودان این اجازه را داریم که یک دولت تکنوکرات تشکیل دهیم».

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد، اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که سرانجام حکومت وی ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش سرنگون شد.

معترضان رفته رفته خواسته‌های خود را افزایش دادند و خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک دولت دموکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته‌های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان‌ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می‌دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین