|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۶۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
رهبر حزب کارگر انگلیس امروز(شنبه)درتوییتی اظهارات اخیر مقامات این کشور در حمایت از اتهام های ضد ایرانی آمریکا را موجب افزایش تهدید جنگ دانست و خطاب به آنان نوشت: لندن نباید بر آتش تنش ها در خاورمیانه بدمد.
 رهبر حزب کارگر انگلیس امروز(شنبه)درتوییتی اظهارات اخیر مقامات این کشور در حمایت از اتهام های ضد ایرانی آمریکا را موجب افزایش تهدید جنگ دانست و خطاب به آنان نوشت: لندن نباید بر آتش تنش ها در خاورمیانه بدمد.

در پی حمایت «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس از سخنان مقام‌های آمریکایی که ایران را مسئول حمله ۲۳ خرداد ماه به دو نفتکش در دریای عمان دانستند، «جرمی کوربین» در توییتی از این همنوایی انتقاد کرد و نوشت: انگلیس باید تنش‌ها در خلیج (فارس) را کاهش دهد نه آنکه بر آتش افزایش تنش‌های نظامی که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران آغاز شد، بدمد.

وی با زیر سئوال بردن اقدام دولت انگلیس و طرح این سئوال که آیا دولت بریتانیا "مدرک معتبری" دال بر دخالت ایران دارد یا نه؟. افزود: بدون مدرک معتبر در مورد حمله به نفتکش‌ها، لفاظی‌های دولت فقط تهدید جنگ را افزایش می‌دهد.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که لندن بنا را بر این نهاده که ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است.

وی با "بسیار نگران کننده" خواندن حوادث دریای عمان افزود: من با پمپئو (وزیر امور خارجه آمریکا) در تماس بوده‌ام و ضمن آنکه برآوردهای خود را با هوشیاری و احتیاط اتخاذ می‌کنیم، واضح است که از ابتدا متحدان آمریکایی خود را باور کنیم.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

در حالی که این حادثه با محکومیت جهانی مواجه شد، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هرگونه مدرکی جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اتهام زنی آمریکا را در رابطه با حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار دانست بلکه آن نگران‌کننده و هشدارآمیز ارزیابی کرد.

سید عباس موسوی در واکنش به اتهام‌زنی بی‌اساس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تأمین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.
وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تأسف‌بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالی که نخست‌وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان به دنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟!

این دومین حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت ماه در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین