|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۶۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و عناصر مسلح وابسته به خلیفه حفتر در اطراف فرودگاه طرابلس مجددا از سر گرفته شد.
 درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و عناصر مسلح وابسته به خلیفه حفتر در اطراف فرودگاه طرابلس مجددا از سر گرفته شد.

به گزارش فارس، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» رئیس گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» روز چهارشنبه در جبهه فرودگاه طرابلس در جنوب پایتخت این کشور مجددا با یکدیگر درگیر شدند.

پایگاه خبری «القدس العربی» در این رابطه گزارش داد که یک فروند جنگنده متعلق به نیروهای حفتر امروز اردوگاه نظامی نیروهای دولت وفاق ملی در منطقه «تاجورا» طرابلس را هدف قرار داده است.

«حسین بن عطیه» رئیس شورای شهر تاجوراء گفت که در این حملات هوایی نیروهای حفتر، شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.

بن عطیة به شبکه «لیبیا الاحرار» گفت که یک فروند جنگنده متعلق به «ارتش ملی لیبی» منطقه مسکونی در نزدیکی بیمارستان فلب در تاجوراء را بمباران کرد.

خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ 4 آوریل جاری از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد، این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر غدامس در جنوب غربی این کشور طی ماه آوریل گذشته آغاز شود.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کردند.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین