|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
اسرائیل به میانجیگران اعلام کرده که در اجرای تفاهم‌نامه‌های آتش‌ بس که شامل تحویل کمک‌های مالی قطر و بازگشایی منطقه ماهیگیری در مقابل کاهش راهپیمایی‌ها و پایبندی گروه‌های فلسطینی به آتش‌بس و دوری از استفاده از تجهیزاتی مانند بالون‌های حامل مواد آتش‌زا و فعالیت‌های شبانه در مرزهای شرقی نوار غزه است، پایبند خواهد ماند.
 رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که اسرائیل تصمیمی مبنی بر اجازه ورود کمک‌های مالی قطر به نوار غزه از هفته آتی را گرفته است.

 به نوشته روزنامه عبری زبان اورشلیم پست، دولت اسرائیل پیامی را از طریق میانجیگران بین‌المللی به گروه‌های فلسطینی فرستاده و اعلام کرد که کمک‌های مالی قطر از اواخر هفته آتی به نوار غزه تحویل داده خواهد شد. این تصمیم پس از این اتخاذ شد که دولت اسرائیل پیشتر به دلیل اقدام تظاهرکنندگان فلسطینی در شلیک بالون‌های حامل مواد آتش‌زا به سمت شهرک‌های اسرائیلی، تصمیم به ممانعت از ورود این اموال گرفته بود.

این روزنامه همچنین نوشت: اسرائیل به میانجیگران اعلام کرده که در اجرای تفاهم‌نامه‌های آتش‌ بس که شامل تحویل کمک‌های مالی قطر و بازگشایی منطقه ماهیگیری در مقابل کاهش راهپیمایی‌ها و پایبندی گروه‌های فلسطینی به آتش‌بس و دوری از استفاده از تجهیزاتی مانند بالون‌های حامل مواد آتش‌زا و  فعالیت‌های شبانه در مرزهای شرقی نوار غزه است، پایبند خواهد ماند.

پیشتر سایت عبری زبان موسوم به "مفزاک لایو" اعلام کرد که تا زمان توقف پرتاب بالون‌های حامل مواد آتش‌زا و  برپایی تظاهرات در مرزهای شرقی نوار غزه کمک‌های مالی قطر هرگز وارد این منطقه نخواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین