|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۶۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
«جیکوب لارسن» (Jakob P. Larsen) رئیس امنیت دریایی بیمکو نیز با اشاره به افزایش تهدیدها علیه دریانوردان در دو هفته اخیر، تنش‌ها در تنگه هرمز و خلیج فارس را بسیار بالا و در آستانه درگیری دانست که به گفته وی مایه نگرانی صنعت دریانوردی شده است.
  شورای دریانوردی بین المللی و بالتیک(بیمکو) به عنوان بزرگترین انجمن کشتیرانی جهان خواهان حفظ امنیت دریانوردان و کاهش تنش ها در آبهای منطقه خاورمیانه شد.

«انگوس فرو» (Angus Frew) دبیرکل بیمکو، در پی حادثه آسیب دیدن دو نفتکش در دریای عمان، از کشورها خواست تا هر آنچه در توان دارند برای کاهش تنش‌ها و عبور و مرور ایمن کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز به کار بندند.

وی افزود: قابل قبول نیست که جان دریانوردان بی گناه در این حملات به خطر افتد.

شرکت دانمارکی بیمکو بیش از ۲ هزار عضو از ۱۲۰ کشور دارد و حدود ۶۰ درصد ظرفیت تناژ ناوگان کشتیرانی تجاری جهان را به خود اختصاص داده است.

«جیکوب لارسن» (Jakob P. Larsen) رئیس امنیت دریایی بیمکو نیز با اشاره به افزایش تهدیدها علیه دریانوردان در دو هفته اخیر، تنش‌ها در تنگه هرمز و خلیج فارس را بسیار بالا و در آستانه درگیری دانست که به گفته وی مایه نگرانی صنعت دریانوردی شده است.

دو فروند کشتی نفت کش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

در حالیکه این حادثه با محکومیت جهانی مواجه شد، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هرگونه مدرکی جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اتهام‌زنی آمریکا را در رابطه با حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار ندانست بلکه آن نگران‌کننده و هشدارآمیز ارزایابی کرد.

«سید عباس موسوی" در واکنش به اتهام‌زنی بی‌اساس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تاسف‌بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالیکه نخست‌وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟!

این دومین حمله به نفت کش‌های در خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت ماه در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین