|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شده انفجارهای صبح پنج‌شنبه که دو نفتکش را در دریای عمان هدف قرار داد، ناشی از مین‌های چسبنده بوده است.
  شبکه خبری سی‌ان‌ان ادعا کرده است که انفجارهای صبح پنج‌شنبه که دو نفتکش را در دریای عمان هدف قرار داد، ناشی از مین‌های چسبنده بوده است.

بر اساس این ادعا، خدمه یک ناوشکن آمریکایی به‌نام «بین‌بریج» مین‌های چسبنده منفجر نشده را در پهلوی یکی از کشتی‌های آسیب‌دیده مشاهده کرده‌اند.

مین‌های چسبنده همان ادواتی هستند که ادعا شده بود حوادث فجیره نیز ناشی از آنها بوده است.

صبح روز پنج‌شنبه دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند. خدمه این دو نفتکش آسیبی ندیده‌اند اما نفتکش‌ها متحمل آسیب شده‌اند.

واشنگتن و تل‌آویو ساعاتی پس از این حمله تلاش کردند ایران را مقصر حادثه جلوه دهند، این در حالی بود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از این حوادث ابراز نگرانی کرده و وزیر امور خارجه نیز در توئیتی، وقوع چنین انفجارهایی را بسیار مشکوک توصیف کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

اظهارات مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که برخی، این ایده را مطرح کرده‌اند که ممکن است یک طرف خارجی مانند رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش در منطقه این حمله را انجام داده باشد. «ابراهیم فریحات» استاد فلسطینی‌الاصل دانشگاه «جرج تاون» از جمله این کارشناسان است که می‌گوید رژیم صهیونیستی عامل این حمله بوده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین