|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
در همایش پیاده‌روی خانوادگی در توچال، جمعی از مسئولان و نیز چهره های هنری و ورزشی از جمله فرماندار شمیرانات، مشاور استاندار تهران و حسن روشن، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال حضور داشتند. 5 هزار نفر از مردم شهرستان نیز از این همایش استقبال کردند.
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ارتفاعات توچال در شهرستان شمیرانات  برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تدبیر و امید، همایش مذکور از ساعت 6:30 صبح روز پنج شنبه 24 مهرماه در فاصله پارکینگ تا ایستگاه یک توچال برگزار و با استقبال گسترده مردمی مواجه شد.

در این همایش پیاده روی، جمعی از مسئولان استانی، تعدادی از مسئولان و پیشکسوتان ورزشی و هنری و نیز بیش از 5 هزار نفر از مردم شهرستان حضور داشتند.

عزت‌الله خانمحمدی، فرماندار شهرستان شمیرانات، علیرضا مهدوی شاهرودی، مشاور استاندار تهران و حسن روشن، پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق تیم ملی و استقلال از جمله چهره های بودند که در این همایش حاضر شدند.

همایش مذکور با همکاری فرمانداری شهرستان شمیرانات و برنامه تلویزیونی سلام تهران برگزار و جریان کامل آن به همراه برنامه های هنری اجراشده و نیز مراسم تقدیر از خانواده معظم شهدا، نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی به صورت زنده از شبکه تهران پخش شد.

فرماندار شهرستان شمیرانات پیش از این، با اشاره به معرفی توانمندیها، پتانسیل ها، ظرفیتها و همچنین مشکلات و مطالبات این شهرستان از تاریخ 19 مهرماه در شبکه پنجم سیما گفته بود: شهرستان شمیرانات درابعاد مختلف بخصوص دارای جایگاه ویژه ای در استان تهران و کشور است.

شمیرانات به عنوان یکی از شهرستان های استان تهران دارای دو بخش لواسانات و رودبارقصران است و پنج شهر شامل تجریش، لواسان، اوشان، فشم، میگون و شمشک دارد. این شهرستان بابیش از 500 هزار نفر جمعیت ثابت به دلیل وجود جاذبه های گردشگری هر روزه و به ویژه در ایام تعطیل و پایان هفته پذیرای بیش از300 هزار گردشگر است که آمار ویژه ای به شمار می‌رود. این آمار بدان معناست که در روزهای آخر هفته و تعطیل تعداد گردشگران شمیرانات به 60 درصد کل جمعیت آن می رسد.

با این وجود، قرار گرفتن زیر سایه تهران یکی از عوامل عدم معرفی صحیح و در نتیجه عدم توجه کافی به این شهرستان در سال های اخیر بوده است. عزت الله خانمحمدی پیش از این، در این خصوص با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات، جمعیت واقعی شهرستان لحاظ نمی شود گفته بود: یکی از آسیب های شمیرانات لحاظ نشدن جمعیت واقعی در تخصیص اعتبارات است.

فرماندار شمیرانات برنامه محوری را از سیاست های کمیته برنامه ریزی این شهرستان دانسته و گفته بود: مردم تا کنون حرف های زیادی شنیده اند و اکنون زمان آن فرارسیده که مسوولان عملا با حداقل امکانات حداکثر پیشرفت ها را برای رفاه و آسایش مردم ایجاد کنند

گفتنی است فرمانداری شمیرانات اقدامات لازم برای معرفی ابعاد شهرستان به منظور توجه کافی به آن را آغاز کرده که برگزاری همایش ها و برنامه هایی مانند همایش پیاده روی خانوادگی از جمله این اقدامات به شمار می رود.





















































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین