|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۶۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
پناهندگی مردم مناطق بحران‌زده به اتحادیه اروپا ماه‌ها بود سیر نزولی داشت. اکنون و با پیوستن شهروندان ونزوئلا و کلمبیا به خیل متقاضیان، این منحنی صعودی شده است. متقاضیان ونزوئلایی پس از سوری‌ها در صدر فهرست قرار دارند
 پناهندگی مردم مناطق بحران‌زده به اتحادیه اروپا ماه‌ها بود سیر نزولی داشت. اکنون و با پیوستن شهروندان ونزوئلا و کلمبیا به خیل متقاضیان، این منحنی صعودی شده است. متقاضیان ونزوئلایی پس از سوری‌ها در صدر فهرست قرار دارند.

به گزارش دویچه وله، شمار متقاضیان پناهندگی در کشورهای اروپایی آشکارا افزایش یافته است. از ژانویه تا آخر آوریل سال جاری میلادی، ۲۰۶هزار و پانصد نفر در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند که ۱۵درصد از بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ بیشتر است.

این آمار را گروه رسانه‌ای "فونکه مدین گروپه" در آلمان، با اتکاء به گزارش‌ ماهانه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

در سال ۲۰۱۸، تعداد متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا ۱۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش یافته بود. نکته قابل توجه دیگر این است که جنگ‌زدگان سوری هنوز در صدر آمار پناهجویان قرار دارند اما تعدادشان در حال کاهش است.

یکی از دلایل افزایش تقاضاهای پناهجویی در اروپا این است که شهروندان حوزه بالکان یا آمریکای لاتین برای سفر به اتحادیه اروپا به ویزا نیاز ندارند.

در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۹، یک چهارم تقاضاهای پناهجویی در اروپا به شهروندان کشورهایی متعلق بوده که می‌توانند بدون ویزا به حوزه شنگن سفر کنند. در سال ۲۰۱۸ این میزان یک پنجم بود.

مشکلی به نام فروش کارت شناسایی پناهجویی

تعداد ونزوئلایی‌هایی که از ژانویه تا مه ۲۰۱۹ متقاضی پناهندگی در اروپا بوده‌اند، در قیاس با سال گذشته،۱۲۱ درصد رشد کرده و به ۱۴هزار و ۲۵۷ نفر رسیده است. آمار شهروندان کلمبیایی جویای پناهندگی نیز در همین فاصله زمانی ۸۰۹۷ نفر بوده که جهشی ۱۵۶درصدی به نسبت سال قبل را نشان می‌دهد.

اینک ونزوئلا پس از سوریه در صدر فهرست تقاضاهای پناهندگی در اتحادیه اروپا قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۹ تعداد شهروندان سوری متقاضی پناهندگی ۲۰هزار و ۹۳۲نفر بوده است. متقاضیان افغان با ثبت ۱۴هزار و ۴۲ مورد درخواست، در رده سوم این فهرست قرار دارند. این میزان نشان‌دهنده ۳۶درصد رشد به نسبت چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۸ است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین