|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۲۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
روسای جمهوری روسیه و اوکراین روز جمعه برای دومین بار با صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه دیدار کردند تا در مورد راهکار برون رفت از بحران در اوکراین بحث و تبادل نظر کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، 'ولادیمیر پوتین'، 'پترو پوروشنکو'، 'آنگلا مرکل' و 'فرانسوا اولاند' به همراه مشاوران خود در حاشیه نشست رهبران آسیا - اروپا در هتلی در مرکز میلان ایتالیا ملاقات کردند.

پیشتر در روز جاری، این مقامات با 'متئو رنزی' نخست وزیر ایتالیا و 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس برای گفت و گو در مورد مساله اوکراین دیدار کردند؛ نشستی که سخنگوی کرملین آن را دشوار و مملو از اختلافات برشمرد.

دهمین اجلاس بین المللی آسیا و اروپا با حضور 53 نفر از سران و روسای دولت ها و کشورهای دو قاره از روز گذشته (پنجشنبه) به مدت دو روز در شهر میلان در شمال ایتالیا آغاز شد.

این اجلاس بین المللی از سال 1996 میلادی برای تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو قاره آغاز شد و هر دو سال در یکی از کشورهای عضو در اروپا و آسیا برگزار می شود.

با آنکه دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه از پنج سپتامبر در مورد برقراری آتش بس توافق کرده اند، درگیری حوالی فرودگاه بین المللی دونتسک در شرق اوکراین بارها روی داده است.

بحران اوکراین ابعاد دیگری از جمله تحریم های دو جانبه روسیه و اتحادیه اروپا و مناقشه بر سر قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین را نیز در بر داشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین