|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۶۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با "نزار زاکا” صورت گرفت به طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می شود.
 سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ کشور سومی در آزادی زکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بر درخواست "میشل عون" رئیس جمهور لبنان و وساطت "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدیبر و امید، کیوان خسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری "العهد” لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران "نزار زاکا” شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تابعیت آمریکایی "نزار زاکا” و احتمال ایفای نقش کشور سومی در آزادی او تصریح کرد: هیچ کشور سومی در آزادی زاکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بردرخواست "میشل عون” رئیس جمهور لبنان و وساطت "سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به نقش سید حسن نصرالله در اتخاذ این تصمیم گفت: باتوجه به نقش مهم و مؤثر آقای میشل عون در حمایت از جریان مقاومت در لبنان به درخواست وی پاسخ مثبت داده شد.

کیوان خسروی خاطر نشان کرد: برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با "نزار زاکا” صورت گرفت به طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می شود.

گفتنی است براساس مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زاکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته و از این رو به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین