|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
ترکیه با ولع نفت ارزان‌قیمت داعش، پیگیر جنگ با دولتهای سوریه و عراق است، آنها امنیت و جان مردم خاورمیانه را قربانی منافع مشترک با داعش می‌کنند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در حالی  که  مقاومت نیرویهای مردمی در شهر عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه همچنان ادامه دارد، نیرویهای گروه تروریستی موسوم به داعش، تلاش می‌کنند این شهر را تصرف کنند.
این گروه تروریستی با تسلط  روی برخی از چاههای نفت سوریه و عراق اقدام به قاچاق نفت خام می‌کند؛ برخی رسانه‌های بین‌المللی در این زمینه خبر داده‌اند که ترکیه نفت ارزان‌قیمت داعش را خریداری می‌کند در این میان گفته‌شده است این کشور نفت خام قاچاق را یک سوم قیمت جهانی یعنی بشکه ای حدود ۳۰  دلار می‌خرد؛ بنابراین سود سرشاری می‌برد.
این در حالی است که عربستان به‌عنوان ضلع دیگر با حراج طلایی سیاه قیمت جهانی نفت خام را به کمترین سطح در چهار سال گذشته رسانده است.
در تحلیل نقش ترکیه در این بحبوحه ، محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، که با خانه ملت سخن می‌گفت بر این اعتقاد است:‌ ترکیه وارد بازی خطرناکی شده است آن‌ها با ولع نفت ارزان‌قیمت داعش، پیگیری جنگ با دولتهای سوریه و عراق امنیت و جان مردم خاورمیانه را قربانی منافع مشترک با داعش می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین