کد خبر: ۲۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
آن‌گونه که از گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در زمینه کیفیت بنزین تولیدی داخل بخصوص در پتروشیمی‌ها برمی آید احتمال می‌رود نظر کمیته پتروشیمی مجلس در این میان مغفول مانده باشد.
در فاصله بین شهریور ۹۲ تا مهرماه ۹۳ اهم اقدامات محقق شده برای بهبود کیفیت سوخت و هوا، تصویب راهکارهای اجرایی کاهش آلودگی در هیئت دولت، توقف استفاده از ترکیبات پتروشیمی در سوخت مصرفی کشور، توزیع بنزین یورو ۴ در شهرهای تهران، کرج، اراک، تبریز و اصفهان، ارتقای استاندارد خودروهای سواری به یورو ۴ پس از ۹ سال، آنالیز مستمر بنزین توزیعی در کلانشهرها در بازه زمانی سه ماهه، تکمیل شبکه پایش زمینی گرد وغبار، تدوین حدود مجاز معاینه فنی و  تهیه حدود مجاز خروجی از واحدهای صنعتی بوده است.
در این میان، به دلایلی، مقوله بنزین بیش از سایر مقوله‌ها  مورد توجه رسانه‌ها و محافل اقتصادی و سیاسی قرار گرفت به طوری که کار به کمیسیونهای تخصصی مجلس کشیده شد؛ ابتدا در کمیسیون انرژی و سپس به دستور رئیس مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان. اکنون هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت می‌گوید که این گزارش روی میز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی است.
اما نکته‌ای که به نظر می‌رسد در این امر مغفول مانده است نظر کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس است؛ زیرا این کمیسیون و به دنبال آن کمیته پتروشیمی به طور تخصصی وضع فنی پتروشیمی‌ها را بررسی می‌کنند.
در این میان، صبح امروز (چهارشنبه، 23 مهرماه) رضارحمانی، رئیس کمیسیون صنایع به شانا، گفت: ما در این زمینه ورود نکرده‌ایم، کمیسیون بهداشت از منظر "سلامت" گزارش تهیه کرده است.
موید حسینی صدر، رئیس کمیته پتروشیمی، پیشتر با تاکید بر این که تولید سوخت توسط پتروشیمی‌ها در زمان تحریم اقدام مناسب و قابل ستایشی بود، گفت: تا زمانی که ناچار نیستیم نباید از سوخت پتروشیمی‌ها استفاده کنیم زیرا علاوه بر آلودگی، قیمت تمام شده بنزین پتروشیمی‌ها بالاست.
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمتر از 10 روز پیش در گفتگو با شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع آلوده بودن بنزین پتروشیمی با اشاره به بررسی این پرونده در طول دوماه گذشته در کمیسیون متبوعش گفت: ما در این مدت با دستگاههای نظارتی ارتباط داشته و جلسات متعددی برگزار کردیم.
وی با تأکید بر بررسی‌های کاملی که کمیسیون بر روی گزارشهای دریافتی نهادهای ذیربط انجام داده، بیان کرد: گزارش نهایی را خدمت رئیس مجلس ارائه کردیم تا اگر ایشان صلاح بدانند از تریبون مجلس قرائت شود.

منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین