|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۶۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
شبکه خبری راشاتودی در گزارشی به دستاورد جدید نظامی ایران و ساخت «سامانه دفاع موشکی 15 خرداد» و ویژگی‌های آن اشاره کرد.
 شبکه خبری راشاتودی در گزارشی به دستاورد جدید نظامی ایران و ساخت «سامانه دفاع موشکی 15 خرداد» و ویژگی‌های آن اشاره کرد.

به گزارش فارس، رونمایی از سامانه دفاع موشکی «15 خرداد» ساخت متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در روز یکشنبه در برخی رسانه‌های جهان بازتاب داشت به طوری‌که وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» در این زمینه نوشت که نیروهای مسلح ایران یک سامانه دفاع موشکی بومی که قادر به رهگیری و انهدام  6 هدف همزمان است را به نمایش گذاشتند. این جنگ افزار در بحبوحه تنش‌های فزاینده در منطقه به نمایش گذاشته شد.

 امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در توصیف این سامانه دفاع موشکی اظهار داشت که سامانه دفاع هوایی 15 خرداد مجهز به سه موشک برد بلند صیاد است که می‌تواند جنگنده‌ها و پهپادهای دشمن را در فاصله 120 کیلومتری سرنگون سازد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال‌های اخیر تلاش خود را برای ساخت جنگ افزارها و کاستن از وابستگی نظامی به دیگران را انجام داده به طوری‌که این کشور در ماه فوریه (بهمن) با موفقیت موشک برد بلند کروز «هویزه» را آزمایش کرد. این موشک توانایی از بین بردن اهداف در مسافت بیش از 1350 کیلومتر را دارد. ایران در همان ماه از زیردریایی کلاس «غدیر» برای نخستین بار یک موشک ضد کشتی کروز  را با موفقیت شلیک کرد.

«یوری لیامین» از کارشناسان نظامی در توییتی بدین منظور نوشت که پدافند هوایی ایران به سامانه دفاع هوایی جدیدی دست یافته که نمونه توسعه یافته سامانه «تلاش» با رادار جدید و موشک‌های صیاد-3 با برد 120 کیلومتر است.

این کارشناس نظامی روس نوشته که بر اساس تصاویر موجود، ایران در سامانه دفاع موشکی 15 خرداد از موشک‌های صیاد-2 نیز استفاده کرده است.

وبگاه آمریکایی «میلیتری تایمز» نیز چند روز قبل در تحلیلی نوشت که پدافند هوایی ایران بسیار پیشرفته‌تر از دشمنان قبلی آمریکاست. آمریکا برای اینکه پدافند هوایی یا دستکم سامانه‌های هشدار دهنده ایران را شکست دهد، باید یا به‌صورت فیزیکی از نزدیک آن‌ها را از کار بیاندازد (که امری تقریبا غیرممکن است) یا از ابزارهای جنگال استفاده کند.

سرهنگ «دپوتلا» از نظامیان آمریکایی با بیان این‌که حمله هوایی به ایران، نیازمند تعداد زیادی جنگنده‌های رادارگریز و نزدیک شدن بیش از حد برای صدمه زدن به سامانه‌های پدافند موشکی «اس-300 »و «باور -373» هستند،  هشدار داد که سامانه یکپارچه پدافند هوایی ایران به قدری پیچیده است که کار را برای جنگنده‌های «اف-22» و «اف-35» آمریکایی دشوار می‌کند. (جزئیات بیشتر)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین