|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۶۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
هیل افزود: نظرسنجی اخیر سی ان ان که از دوم تا پنجم ماه ژوئن (۱۲ تا ۱۵ خردادماه) از این ایالت تنها هشت ماه پیش از آغاز رای گیری انجمن های حزبی دموکرات ها صورت می گیرد؛ اما نتایج چنین نظرسنجی هایی همچنان قابل اتکا نیست.
  تارنمای خبری آمریکایی "هیل" (ThHill) با رصد نظرسنجی های جدید گزارش داد: در نظرسنجی که در ایالت آیوا آمریکا به عمل آمد، جو بایدن نامزد حزب دموکرات با وجود پیشتازی نسبت به سایر داوطلبان هم حزبی خود، اما با شیب افت محبوبیت مواجه است.

تارنمای خبری هیل روز یکشنبه با انتشار این خبر نوشت: در نظرسنجی تازه ای که به سفارش شبکه خبری سی ان ان به عمل آمد، معاون سابق معاون رئیس جمهوری آمریکا توانست دراین ایالت ۲۴ درصد آرا را کسب کند و برنی سندرز دیگر رقیب دموکرات وی نیز تنها ۱۶ درصد به دست آورد.

هیل افزود: نظرسنجی اخیر سی ان ان که از دوم تا پنجم ماه ژوئن (۱۲ تا ۱۵ خردادماه) از این ایالت تنها هشت ماه پیش از آغاز رای گیری انجمن های حزبی دموکرات ها صورت می گیرد؛ اما نتایج چنین نظرسنجی هایی همچنان قابل اتکا نیست.

تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: وضعیت حمایت از بایدن در نظرسنجی های اخیر با افول همراه بوده و نشان می دهد که حمایت از بایدن متزلزل و ضعیف است.

هیل نوشت: در ماه دسامبر گذشته، ماه ها پیش از آنکه بایدن وارد رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ میلادی شود، یک سوم از رای دهندگان ایالت آیوا حمایت خود از وی را اعلام کرده بودند اما امروز و پس از گذشت چند هفته از اعلام حضور بایدن دراین عرصه دقیقاً یک سوم از حمایت رای دهندگان ایالت آیوا را از دست داد.

این تارنمای خبری آمریکایی افزود: در ماه دسامبر گذشته ۸۲ درصد دموکرات های ایالت آیوا گفته بودند که از وی حمایت می کنند اما اکنون با ۱۰ درصد افت این حمایت به ۷۲ درصد رسید.

پیش از این هیل در۱۴ خرداد درهمین ارتباط گزارش داده بود، در نظرسنجی که توسط موسسه نظرسنجی "ا س. اس. آر. اس"(SSRS) و به سفارش سی ان ان از ۲۸ تا ۳۱ ماه مه (۷ تا ۱۰ خردادماه) به عمل آمده میزان محبوبیت و حمایت از بایدن از ۳۹ درصد به ۳۲ درصد تنزل یافت که هفت درصد کاهش محبوبیت از سوی رای دهندگان آمریکایی را نشان می دهد.

جو بایدن که از ۲۰ ژانویه ۲۰۰۹ الی ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ چهل و هفتمین معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، در آخرین زمان باقی مانده و در مورخ ۲۵ آوریل ۲۰۱۹(۸ اردیبهشت ماه ۹۸) نامزدی خود از حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

از حزب دموکرات هم اکنون ۲۴ نفر خود را نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کردند، این درحالی است که از حزب جمهوریخواه به جز شخص "دونالد ترامپ" تنها "بیل ولد" (Bill Weld)فرماندار سابق ایالت "ماساچوست" آمریکا خود را نامزد این انتخابات کرده است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مطابق با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار می شود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین