|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۶۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
قرقاش تأکید کرد: اینگونه به نظر می‌رسد که حضور و توافق در نشست‌ها و سپس عقب نشینی از آنچه درباره آن توافق شده نتیجه ضعف حاکمیت، اهداف مبهم و عدم اعتبار باشد.
 به دنبال اعتراض وزیر خارجه قطر به دو بیانیه پایانی نشست‌های اخیر شورای همکاری خلیج فارس و سران اتحادیه عرب در مکه؛ عربستان، بحرین و امارات به این اقدام دوحه واکنش نشان دادند.

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر درباره بیانیه‌های پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و سران اتحادیه عرب در مکه، دوحه را به "تحریف واقعیت‌ها" متهم کرد.

عادل الجبیر در این باره گفت: دولت‌هایی که تصمیمی دارند، باید هنگام شرکت در نشست مواضع و ملاحظات خود را در چارچوب نشست و در انطباق با عرف معمول بیان کنند، نه بعد از پایان دیدارها.

وی افزود: «همه می‌دانند که تحریف واقعیت توسط قطر مسأله عجیبی نیست.»

در همین راستا، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین نیز در واکنش به انتقاد قطر از بیانیه‌های مذکور ضمن ابراز تعجب از اظهارات وزیر خارجه قطر، گفت که مخالفت قطر با بیانیه نشست شورای همکاری خلیج فارس در مکه بیانگر این است که ارتباط این کشور با برادرانش بسیار ضعیف شده است. این درحالی است که دوحه برای نجات خود از بحران به دنبال میانجیگران است.

وزیر خارجه بحرین ادامه داد: عدم همراهی قطر با درخواست‌های "عادلانه" کشورهای منطقه باعث تداوم بحران این کشور شده است و تداوم این بحران هیچ منفعتی برای کشورهای منطقه ندارد.

همزمان، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز با انتشار توئیتی نسبت به مخالفت قطر با بیانه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب واکنش نشان داد.

قرقاش تأکید کرد: اینگونه به نظر می‌رسد که حضور و توافق در نشست‌ها و سپس عقب نشینی از آنچه درباره آن توافق شده نتیجه ضعف حاکمیت، اهداف مبهم و عدم اعتبار باشد.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر ساعاتی پیش از مخالفت کشورش با دو بیانیه پایانی نشست‌ اخیر سران اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس در مکه خبر داد.

وی دلیل این مخالفت را در تعارض بودن برخی از بندهای بیانیه‌های مذکور با سیاست خارجی قطر بیان کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین