|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۶۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
وزیر خارجه قطر گفت که بیانیه دو نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب که در مکه مکرمه برگزار شد، از قبل آماده شده بود.
 وزیر خارجه قطر گفت که بیانیه دو نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب که در مکه مکرمه برگزار شد، از قبل آماده شده بود.

به گزارش فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‎وزیر و وزیر امور خارجه قطر یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای گفت که «ما امیدوار بودیم نشست‌های مکه، اساس گفت‌وگوها برای کاهش تنش با ایران باشند».

به گزارش آناتولی،‌ وی تاکید کرد که «دو بیانیه پایانی نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب از پیش آماده شده بود و قبل از صدور دو بیانیه، رایزنی صورت نگرفته بود».

دو نشست اضطراری «شورای همکاری خلیج فارس» و «اتحادیه عرب» در بیانیه‌های پایانی خود اقدامات ایران در منطقه را «بی‌ثبات‌کننده» خواندند و به‌شدت آن را محکوم کردند؛ در مقابل عراق از برخی اظهارات این‌چنینی انتقاد کرده و ایران نیز اتهام‌های مطرح‌شده در این بیانیه‌ها را «بی‌اساس» خواند.

ساعاتی پس از انتشار بیانیه‌های پایانی دو نشست عربی و منطقه‌ای در مکه، ایران با انتقاد شدید از این بیانیه‌ها، مفاد آنها را رد کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران، از این که عربستان سعودی «از شرایط میزبانی»، «فرصت ماه مبارک رمضان» و «مکان مقدس مکه» به گفته او «سوء استفاده» کرده ابراز تأسف کرد.

عباس موسوی «اتهامات بی‌اساس» در بیانیه‌های پایانی این نشست‌ها را رد و محکوم کرد و در عین حال گفت که جمهوری اسلامی ایران «تلاش عربستان برای بسیج آرای کشورهای همسایه و عربی» را «ادامه فرایند بی‌سرانجامی» می‌داند که آمریکا و اسرائیل علیه ایران طی می‌کنند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین