|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۶۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زابل به دلیل وزش باد همراه با گرد و خاک به ۲۶۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زابل به دلیل وزش باد همراه با گرد و خاک به ۲۶۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت امروز بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد و بیشینه سرعت باد در ایستگاه زابل به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک در برخی نواحی شمال سیستان و بلوچستان نظیر زابل و زهک شد به طوری که کمینه دید افقی در این منطقه به ۵ هزار متر کاهش یافت.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو غلظت معلق در هوای شهر زابل به دلیل وزش باد گرد و خاک به ۲۶۸ میکرو گرم بر متر مکعب رسید و شرایط کیفی هوا را برای تمام گروه های سنی ناسالم کرد.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی وزش بادهای ۱۲۰ روزه همچنان تا اوایل هفته آینده در نواحی شمالی، نوار شرقی و مرز غربی استان سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی تصریح کرد: شدت وزش باد در نواحی شمال استان بیش از سایر نواحی برآورد می شود به طوری که انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۸۵ و گاهی بیشتر از ۸۵ کیلومتربر ساعت برسد.

وی در باره وضعیت دمایی پیش روی سیستان و بلوچستان نیز گفت: پیش بینی می شود از امروز تا چند روز آینده دمای هوای نیمه شمالی استان بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس کاهش یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط جوی دریای عمان به نسبت آرام است اما وزش باد در برخی نقاط نوار ساحلی استان منجر به خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین