|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۲۶۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
رئیس جمهور آمریکا در حالی به زودی از جمهوری ایرلند دیدار می‌کند که از هم اکنون اتحادیه‌های کارگری و سایر اقشار این کشور در پی برگزاری تظاهراتی علیه او هستند.
 رئیس جمهور آمریکا در حالی به زودی از جمهوری ایرلند دیدار می‌کند که از هم اکنون اتحادیه‌های کارگری و سایر اقشار این کشور در پی برگزاری تظاهراتی علیه او هستند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حالی چهارشنبه هفته جاری وارد جمهوری ایرلند خواهد شد که معترضان به سیاست‌های وی در «دوبلین» پایتخت این کشور قصد دارند تظاهراتی را در همان روز در یکی از مناطق معروف این شهر (Garden of Remembrance ) برگزار کنند.

به نوشته روزنامه «مورنینگ استار» «شی فلانگان» از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت که معترضان می‌خواهند پیامی به جهان ارسال کنند که در ایرلند از ترامپ استقبال نخواهد شد زیرا سیاست‌های توام با «ترس»، «نفرت» و «تفرقه افکنی» او بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارد.

وی در زمینه ساختن بالن‌های دونالد ترامپ نیز توضیح داد که این اقدام نمادین برای انجام کاری جدی و مبارزه برای «سیاست‌ ترقی خواهی» است.

به نوشته این روزنامه، حامیان تظاهرات چهارشنبه در جمهوری ایرلند فعالان محیط زیست و اتحادیه‌های کارگری هستند.

سناتور «اودهان اوریردان» از حزب کار این کشور نیز ضمن اشاره به حضور خود در تظاهرات ضد ترامپ، گفت در رایزنی با همه احزاب جهت حضور در تظاهرات اعتراضی علیه ترامپ است.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا نوامبر (آذر) گذشته قصد سفر به ایرلند را داشت، اما این سفر لغو شد. وی قصد دارد بعد از سفر دو روزه به انگلیس، از  جمهوری ایرلند بازدید کرده و سپس عازم  فرانسه شود.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در حالی در سفری رسمی وارد لندن می‌شود که دست‌کم 250 هزار تظاهر کننده انگلیسی در انتظار وی هستند.

به گزارش «گاردین»، برآوردها حاکی از آن است که دست‌کم 250 هزار تظاهرکننده از گروه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله مخالفان «برگزیت» و فعالان محیط زیست علیه ترامپ تظاهرات می‌کنند.

تظاهرات کنندگان قصد دارند برابر دفتر «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در «داونینگ استریت» همزمان با استقبال وی از ترامپ تجمع کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین