کد خبر: ۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
وی حرفه ی بازیگری را از دهه 90 آغاز کرد اما تا اوایل آن دهه، نقش‌های دوم را ایفا می‌کرد اما با بازی در «شورتکات» ساخته «روبرت آلتمن» در سال 93 و پس از آن بازی در «وانیا خیابان چهل ودوم» و «امن» به ترتیب در سال های 94 و 95، نطقه ی عطفی در کارنامه سینمایی خود ایجاد
موزه تصاویر متحرک نیویورک از «جولیان مور» بازیگر نامزد اسکار و بهترین بازیگر امسال جشنواره کن تقدیر می‌کند.

موزه هنرهای متحرک نیویورک روز بیستم ژانویه 2015 و در بیست و نهمین مراسم سالانه خود از «جولیان مور» بازیگر سرشناس و 54 ساله انگلیسی- آمریکایی تقدیر می‌کند.

«جولیان مور» متولد سوم دسامبر 1960، پس از اتمام دوره ی تئاتر در دانشگاه بوستون، کارش را با حضور در چند نقش تلویزیونی آغاز کرد.

وی حرفه ی بازیگری را از دهه 90 آغاز کرد اما تا اوایل آن دهه، نقش‌های دوم را ایفا می‌کرد اما با بازی در «شورتکات» ساخته «روبرت آلتمن» در سال 93 و پس از آن بازی در «وانیا خیابان چهل ودوم» و «امن» به ترتیب در سال های 94 و 95، نطقه ی عطفی در کارنامه سینمایی خود ایجاد کرد.

پس از آن و در سال های 95 و 97، ایفای نقش در فیلم‌های «نه ماه» و «جهان گمشده: پارک ژوراسیک» او را به ستاره نقش‌های اول هالیوود مبدل ساخت.

از دیگر نقش آفرینی‌های موفق او می توان به بازی در فیلم‌های «لبوفسکی بزرگ»، «ماگنولیا»، «هانیبال» و «فرزندان انسان» اشاره کرد.

اواخر دهه نود و اوایل 2000 سال های به شهرت رسیدن مور بود؛ اولین نامزدی او برای بازی در فیلم «شب‌های بوگی» رقم خورد و پس از آن سه بار دیگر نیر برای فیلم‌های «ساعت‌ها» «پایان رابطه» و «دور از بهشت» نامزد بهترین بازیگر اسکار شد.

«مور» اخیرا در فیلم «هنوز الیس» در نقش زنی مبتلا به آلزایمر بازی درخشانی ارائه داده است و در فیلم «راه‌هایی به ستاره‌ها» ساخته «دیوید کروننبرگ» نیز حضورداشته است که برای آن جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن 2014 را کسب کرد.

وی اخیرا در قسمت اول فیلم «بازی‌های گرسنگی: مرق مقلد» نیز بازی کرده است که قرار اسنت از تاریخ 21 نوامبر از سوی کمپانی «لاینزگیت» اکران شود. 

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین