|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۳
کد خبر: ۲۶۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
نتانیاهو هم اکنون بر سر دوراهی خطرناکی قرار گرفته است که هر یک از آنها، منتهی به شکست وی خواهد شد.
  نتانیاهو هم اکنون بر سر دوراهی خطرناکی قرار گرفته است که هر یک از آنها، منتهی به شکست وی خواهد شد.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در تازه ترین سخنان خود نسبت به تشکیل دولت ائتلافی به رهبری بنیامین نتانیاهو در تل آویو ابراز امیدواری کرده است.

ترامپ در این باره عنوان کرده است:
«من امیدوارم که تمامی مسائل موجود درباره روند تشکیل دولت اسرائیل و اختلافات میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف اسرائیل و آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» حل شود.»

با این حال اظهار نظر ترامپ در خصوص مسائل سیاسی جاری در سرزمینهای اشغالی به این نقطه ختم نمی شود! چنانچه بنابر اعلام منابع آگاه، او در فاصله کمتر از دو روز مانده به پایان مهلت نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی، مستقیما و به صورت تلفنی با آویگدور لیبرمن گفت و گو کرده است.

ترامپ در این مکالمه نسبتا طولانی، بر لزوم نقش آفرینی حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن در شکل دهی معامله قرن تاکید کرده و صراحتا از لیبرمن خواسته است تا درباره دو موضوع اختلافی خود با نتانیاهو بر سر جنگ در نوار غزه و مسئله سربازی دانشجویان مراکز یهودی تساهل بیشتری به خرج دهد.

همچنین ترامپ از «جرد کوشنر» داماد خود خواسته است تا نهایت تلاش خود را در راستای استقرار مجدد نتانیاهو در مسند نخست وزیری رژیم صهیونیستی به کار گیرد.

لازم به ذکر است که نتانیاهو هم اکنون بر سر دوراهی خطرناکی قرار گرفته است که هر یک از آنها، منتهی به شکست وی خواهد شد: در صورت تشکیل دولت ائتلافی، او ناچار خواهد بود به خواسته های لیبرمن و همچنین احزابی مانند «شاس» و «کولانو» تن دهد که این به معنای کاهش شدید قدرت اجرایی نتانیاهو در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

از سوی دیگر، برگزاری انتخابات دوباره (به دنبال انحلال کنست) در ماه سپتامبر یا سپردن مسئولیت تشکیل کابینه به «بنی گانتز» رقیب نتانیاهو از سوی رئیس رژیم صهیونیستی نیز نتانیاهو را به سیاستمداری شکست خورده و ناتوان تبدیل خواهد کرد./نورنیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین