|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۶۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
10درصد از سهام شرکت پلی پروپیلن جم در بازار دوم بورس تهران آماده عرضه اولیه بوده که ۴.۹ درصد از این سهام مربوط به سهم پتروشیمی جم و ۵.۱ درصد مربوط به سهم پتروشیمیران است.
10درصد از سهام شرکت پلی پروپیلن جم در بازار دوم بورس تهران آماده عرضه اولیه بوده که ۴.۹ درصد از این سهام مربوط به سهم پتروشیمی جم و ۵.۱ درصد مربوط به سهم پتروشیمیران است.

به گزارش ایسنا از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون یک شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شده است، در عین حال مدتی بود که مدیران بورس اعلام می‌کردند که یکی از شرکت‌های آماده برای عرضه پلی پروپیلن جم است.

به تازگی سهامداران عمده این شرکت نیز برای عرضه ۱۰ درصد از سهام خود در بازار دوم بورس تهران اعلام آمادگی کرده‌اند به طوری که از این ۱۰ درصد ۴.۹ درصد مربوط به سهم پتروشیمی جم و ۵.۱ مربوط به سهام پتروشیمیران است.


احمد جاویدی - رئیس هیأت مدیره پتروشیمی جم - در جلسه‌ای که به مناسبت معرفی این شرکت به سرمایه‌گذاران بورسی برگزار شد گفت: ۱۰ درصد از سهام شرکت پلی پروپیلن جم به زودی در بازار دوم بورس تهران عرضه خواهد شد و تا پایان سال هم عرضه‌های دیگری خواهیم داشت.

وی درباره اهداف سهامداران عمده برای عرضه در بورس، اظهار کرد: بورس بهترین محل برای شرکت‌های شفاف است که بتواند اطلاعات درست و به موقع را برای همه ذی نفعان ارائه کند. پلی پروپیلن جم با ریسک متناسب و با توجه به مقدار سودآوری برای سرمایه‌گذاران بورسی یک سهم مناسب است.

جاویدی درباره EPS شرکت در سال ۱۳۹۸ نیز گفت: شرایط بسیار متغیر است در نتیجه به گزارش‌های تفسیری مراجعه کنید.

در ادامه این مراسم بهمن بهزادی - مدیر عامل پلی پروپیلن جم - درباره عرضه سهام این شرکت در بورس، اظهار کرد: این شرکت از طرح‌های ملی شرکت صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس از توابع شرکت پتروشیمی جم است که در سال ١٣٨٢ از این مجموعه جدا شد و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ از طریق مزایده سازمان خصوصی سازی به صدرا فروخته می‌شود.

وی افزود: سپس شرکت با سهام ۵١ درصدی پتروشیمی ایران و ۴٩ درصدی پتروشیمی جم در تاریخ ٢٧ مهر ١٣٨٣ مجدد از صدرا تفکیک شد و در اوایل دهه ١٣٩٠ این شرکت از شرکت صدرا به شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران یا پتروشیمی شازند منتقل شد. در سال ١٣٩۴ این شرکت از سرمایه گذاری ملی ایران و پتروشیمی شازند به صندوق بازنشستگی کشوری یا هلدینگ صبا انرژی منتقل شد.

بهزادی درباره موضوع فعالیت شرکت گفت: پلی پروپیلن جم انواع گریدهای پلی پروپیلن را تولید می‌کند و مساحت کل شرکت ۸۰ هزار متر مربع بوده که ۳۰۰ هزار تن ظرفیت کل شرکت است.

وی درباره سهامداران این مجموعه نیز گفت: شرکت پتروشیمیران ۵۱ درصد از سهم پلی پروپیلن و پتروشیمی جم ۴۹ درصد را دارد و باقی سهامداران در حد ۱۰۰۰ سهم دارند.

بهزادی درباره سهم تولید پلی پروپیلن از تولید کشور توضیح داد: این شرکت بزرگترین تولید کننده پلی پروپیلن کشور است به طوری که ۳۴ درصد کل تولید کشور توسط آن تولید می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه محصولات شما به کجا صادر می‌شود؟ گفت: عمده صادرات ما در سال‌های گذشته به کشور ترکیه صادر بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین