|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
در این مراسم داماد در مورد نحوه شناخت و انتخاب عروس اظهار داشت: اگر خداوند حس بینایی را از ما گرفته، اما حس‌های دیگری را قدرت بخشیده و از طریق صحبت کردن و سایر احساس خدادادی توانستیم همدیگر را بشناسیم و درک کنیم.
داماد روشندل با سماجت 6 ساله خود به وصال عروس روشندل رسید و مراسم ازدواج برگزار شد.

رضا غیاثی روشندل 22 ساله توانست پس از شش سال سماجت و اصرار با روشندل سیدالسادات‌رحیمه موسوی ازدواج کند.

مراسم ازدواج این دو زوج روشندل همزمان با روز عصای سفید در تالار المپیک سیرجان برگزار شد.

در این مراسم داماد در مورد نحوه شناخت و انتخاب عروس اظهار داشت: اگر خداوند حس بینایی را از ما گرفته، اما حس‌های دیگری را قدرت بخشیده و از طریق صحبت کردن و سایر احساس خدادادی توانستیم همدیگر را بشناسیم و درک کنیم.

وی با بیان اینکه ما در کنار هم خوشبخت می‌شویم، افزود: وقتی دو نابینا به هم برسند، همدیگر را بهتر درک می‌کنند و به مشکلات یکدیگر واقف هستند، لذا همین اشتراک درد و درمان می‌تواند به دوستی در زندگی عمق ببخشد و بهتر از سایر افراد باهم زندگی کنند.

داماد روشندل سیرجانی توصیه داشت که جوانان باید قبل از ازدواج به آزمایش و مشاوره ژنتیک اهمیت جدی بدهند و توانمندی‌های یکدیگر را بشناسند تا دچار مشکل نشوند.

عروس روشندل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: انتخاب من بر اساس حس دوست داشتن بود و چون داماد در بحث ازدواج سماجت داشت و از هر دری رضایت خانواده‌ام را جلب کرد، فهمیدم مرا می‌خواهد و حتی با متانت و وقار که صحبت می‌کرد، احساس محبت وی برای من بیشتر شد.

وی افزود: اکنون احساس خوشحالی از این ازدواج  دارم و اگر با یک جوان بینا ازدواج می‌کردم، اینگونه که رضا همسرم مرا درک می‌کند، او درک نمی‌کرد لذا ما موفق هستیم و من می‌گویم معلولیت محدودیت نیست و این فکر را داریم که ما توانمند هستیم.

پدر داماد هم از توجه به خواسته جوانشان در ازدواج گفت: داماد و عروس همدیگر را دوست داشتند، ما هم کمک کردیم تا بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

سیدمحمود موسوی پدر عروس نیز بیان داشت: اگر دختر و دامادم چشم بینا ندارند، اما دل روشن و گویا دارند و باید کمک کنیم تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند و تلاش می‌کنیم تا ناامیدی را در زندگی نچشند.

وی افزود: آقا داماد خیلی سماجت داشت و می‌توانم بگویم شش سال مبارزه برای رسیدن به زندگی مشترک داشت تا اینکه موفق شد و ما والدین هم باید سخت‌گیری نکنیم تا جوانان ازدواج کنند.

مراسم با شکوه عروس و داماد روشندل سیرجانی در تالار المپیک سیرجان بر گزار شد، مهریه این دو زوج خوشبخت یک سفر زیارتی به عتبات عالیات، یک جلد قرآن کریم و 14  سکه بهار آزادی است.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین