|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
راشد قریشی در سال ۱۳۷۷ شمسی و یکسال قبل از کودتای نظامی ژنرال مشرف به عنوان سخنگو و مدیرکل روابط عمومی ارتش پاکستان منصوب شد و وی پس از ۵ فعالیت، از مقام خود بازنشسته شد.
 به دنبال انتشار برخی اخبار ضد و نقیض در رسانه های غیررسمی مبنی بر مرگ ژنرال «پرویز مشرف» حاکم نظامی اسبق پاکستان، سخنگوی پیشین ارتش این کشور که از افراد نزدیک به مشرف محسوب می شود، این اخبار را تکذیب کرد.

«راشد قریشی» سرلشکر بازنشسته ارتش پاکستان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: اخبار مربوط به مرگ ژنرال مشرف صحت ندارد.

وی اظهار داشت: رئیس جمهوری پیشین پاکستان روزهای اخیر برای انجام کارهای درمانی در شهر دبی (امارات متحده عربی) اقامت داشته و روند درمان او ادامه دارد. این منبع نزدیک به مشرف درخصوص نوع بیماری وی و اینکه حاکم نظامی پیشین پاکستان به چه دلیل تحت درمان قرار دارد، صحبتی نکرد.

راشد قریشی در سال ۱۳۷۷ شمسی و یکسال قبل از کودتای نظامی ژنرال مشرف به عنوان سخنگو و مدیرکل روابط عمومی ارتش پاکستان منصوب شد و وی پس از ۵ فعالیت، از مقام خود بازنشسته شد.

همزمان با انتشار خبرهایی در برخی از رسانه‌های غیرپاکستانی مبنی بر درگذشت پرویز مشرف ، چنین موضوعی در رسانه‌ها و محافل خبری پاکستان منتشر نشده است.

پرویز مشرف در سال ۱۹۹۹ (۱۳۷۸ شمسی) دولت نواز شریف نخست وزیر وقت پاکستان را با انجام کودتای نظامی برکنار و تحت معامله و میانجگیری دولت سعودی وی را به ریاض تبعید کرد.

از سوی دیگر مشرف نیز چند سال دوران تبعید خود خواسته اش را در شهرهای دبی و لندن گذراند و چهارم فرودین ۹۲ وارد کراچی شد. پس از آن حاکم نظامی سابق پاکستان که به دلیل داشتن پروندهای قضائی متعدد ممنوع الخروج شده بود، ۲۸ اسفند سال ۹۴ (۱۸ مارس ۲۰۱۶) با حکم دیوان عالی و با هدف انجام معالجات پزشکی، پاکستان را به مقصد دوبی ترک کرد و دیگر به پاکستان برنگشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین