کد خبر: ۲۶۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
دفتر گوآیدو جزئیات بیشتری را درباره عدم دستیابی به یک توافق در پایان نشست اسلو ارائه نکرد اما مادورو پیشتر اعلام کرده بود که از سمت خود به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا کناره‌گیری نخواهد کرد.
 دفتر رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد، همزمان با اینکه نروژ میزبان مذاکراتی با هدف حل درگیری‌های داخلی دیرینه این کشور آمریکای جنوبی بود نشست میان نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در اسلو بدون توافق پایان یافت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در بیانیه‌ای گفت‌: در جریان این نشست در اسلو ما بر نقشه راهی برای پایان دوره ریاست جمهوری نیکولاس مادورو، تعیین یک دولت‌ گذار و برگزاری انتخابات آزاد که بحران ونزوئلا را حل می‌کند، تاکید کردیم.

دفتر گوآیدو جزئیات بیشتری را درباره عدم دستیابی به یک توافق در پایان نشست اسلو ارائه نکرد اما مادورو پیشتر اعلام کرده بود که از سمت خود به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا کناره‌گیری نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نشست اسلو بدون توافق پایان یافت. ما تاکید کرده‌ایم که میانجیگری هنگامی برای ونزوئلا مفید خواهد بود که عواملی وجود داشته باشند که به ما اجازه پیشرفت در حمایت از یک راه‌حل واقعی را بدهند.

وزارت امور خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا تمایل خود را برای پیشرفت نشان داده‌اند.

این وزارتخانه افزود: دو طرف تمایل خود را برای پیشرفت در راستای دستیابی به یک راه‌حل قانونی و توافق شده برای ونزوئلا که شامل مسائل سیاسی ــ اقتصادی و انتخاباتی است نشان دادند.

در این بیانیه اسلو از هر دو طرف خواست تا در ارائه اظهارات علنی احتیاط کنند تا به این روند خدشه‌ای وارد نشود.

در همین حال مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت که وی روز چهارشنبه تماسی تلفنی با خوآن گوآیدو داشته است.

پنس در این توییت نوشت: به گوآیدو گفتم که "آمریکا تا زمان تحقق آزادی در کنار ونزوئلا خواهد ایستاد. مردم ونزوئلا تحت دیکتاتوری و سرکوب در رنج به سر می‌برند. نیکولاس مادورو باید برود".
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین