|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۶۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
به دنبال تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین روزنامه بلومبرگ می نویسد، با این شرایط فروش گوشی های اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به نصف خواهد رسید.
 به دنبال تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین روزنامه بلومبرگ می نویسد، با این شرایط فروش گوشی های اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به نصف خواهد رسید.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در تصمیمی جدید خواستار ممنوعیت استفاده شرکت های آمریکایی از تجهیزات ارتباطاتی و فناوری شرکت هوآوی چین شد.

به نوشته بلومبرگ، با اتخاذ چنین سیاستی دولت چین نیز بدون شک در اقدامی تلافی جویانه به شرکت های آمریکایی آسیب خواهد زد.

«سیتی» تحلیلگر آی تی می گوید، با تحریک شهروندان چینی برای استفاده از گوشی های بومی، بسیاری از مشتریان این کشور از خرید گوشی های اپل در سال ۲۰۱۹ خودداری خواهند کرد.

در پی تشدید تنش جنگ تجاری واشنگتن و پکن، بسیاری از مشتریان چینی برای خرید گوشی های بومی گرایش پیدا کرده اند و در حال حاضر گوشی اپل با کاهش قمیت در این کشور رو به رو است.

به گفته کارشناسان اقتصادی، با توجه به اینکه چینی ها ۱۸ درصد از خرید گوشی های اپل را به خود اختصاص می دهند در صورت نخریدن این گوشی، شرکت اپل با کاهش تولید مواجه خواهد شد.

در حالی که دولت ترامپ اخیراً فشارها را بر شرکت هوآوی افزایش داده است، رسانه دولتی چین هفته گذشته بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که دستان پکن برای اقدام متقابل باز است.

پیشتر شرکت گوگل نیز اعلام کرده بود، آن دسته از همکاری ها با شرکت فناوری هوآوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار یا سرویس های فنی باشد؛ متوقف کرده است.

این اقدام به این معناست است که نسخه های جدید گوشی های هوشمند هوآوی که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شوند، دسترسی به سرویس های محبوب گوگل همچون «گوگل پلی استور»، جی میل و یوتیوب را از دست می دهند.

دولت چین پیش از این تاکید کرده بود تحریم های آمریکا علیه هواوی یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اینترنتی این کشور و جهان را بر نمی تابد و آن را تلافی خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین