کد خبر: ۲۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
سفارت آمریکا در اتیوپی در مورد احتمال حمله از سوی گروه الشباب هشدار داد و از شهروندان آمریکایی خواست از حضور در تجمعات شلوغ، هتل ها و رستوران ها در مناطق شناخته شده آدیس آبابا خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام های اتیوپی اواخر سال گذشته اعلام کرده بودند، پس از بدست آوردن مدارک شواهد در این رابطه که گروه الشباب به دنبال حملات بیشتر پس از بمبگذاری انتحاری در آدیس آبابا استریال نیروهای امنیتی این کشور در شرایط آماده باش درآمده اند.

نیروهای اتیوپی به همراه نیروهایی از اوگاندا، بروندی، کنیا و جیبوتی به عنوان بخشی از ماموریت اتحادیه آفریقا در حال جنگ با گروه تروریستی الشباب در سومالی هستند. حضور این نیروهای خارجی آفریقایی در سومالی از دیدی گروه الشباب جنگ علیه این گروه بوده است.

در همین حال سفارت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این سفارتخانه گزارش هایی در مورد تهدیدات جدید گروه الشباب در اتیوپی را دریافت کرده است. تا زمان از بین رفتن تهدیدها، رستوران ها، هتل ها، سوپرمارکت ها و مراکز خرید شلوغ می تواند اهدافی برای گروه الشباب باشد.

کشورهای آفریقایی همچنان به دنبال کمک به سومالی برای از بین بردن تهدیدهای گروه الشباب هستند. مقام های این قاره نگرانند که فعالیت های الشباب فراتر از سومالی کشیده شود.

در سپتامبر سال گذشته شبه نظامیان الشباب به مرکز خریدی در نایروبی در کنیا حمله کردند که در این حمله 67 تن در چهار روز گروگان گیری کشته شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین