|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۲۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
این اقدام تاکیدی بر آزاد شدن تدریجی محدودیت تجارت بین ایران و غرب پس از توافق هسته ای سال گذشته است.
شرکت نفتی اِنی ایتالیا اولین محموله نفتی ایران طی دو سال گذشته را تحویل گرفت.

به نقل از وال استریت ژورنال، یک منبع آگاه گفت: شرکت نفتی اِنی در راستای یک بند معافیت در تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، اولین محموله نفت ایران طی دو سال گذشته را وارد کرد.

این اقدام تاکیدی بر آزاد شدن تدریجی محدودیت تجارت بین ایران و غرب پس از توافق هسته ای سال گذشته است.

منبع آگاه افزود: واردات این محموله نفتی در چارچوب یک بند معافیت در تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران انجام شده است. در سال 2012 ایران معادل دو میلیارد دلار نفت در ازای خدمات توسعه یک میدان نفتی به انی بدهکار بود.

به دلیل تحریم‌ها، اِنی تلاش کرد برای گرفتن این محموله نفتی نفت‌کش‌هایی را پیدا کند اما موفق به این کار نشد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: ایتالیا در ماه ژوئیه روزانه 20 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

تحویل این محموله نفتی برای اولین با از ژوئن 2012 (قبل از اجرای تحریم‌های گسترده اتحادیه اروپا علیه تهران) صورت گرفت. اتحادیه پالایشگاه‌های ایتالیا در تازه ترین گزارشی که در تاریخ نامشخصی در وبسایت خود منتشر کرده، تایید کرد که این محموله 600 هزار بشکه ای را دریافت کرده است.

اگرچه این محموله چندان بزرگ نیست، انتشار این خبر در شرایطی است که صادرات نفت ایران به مشتریان آسیایی پس از لغو بخشی از تحریمها افزایش یافته است. قدرتهای جهانی و ایران 24 نولمبر را به عنوان ضرب الاجل حصول توافق نهایی هسته ای تعیین کرده اند که براساس آن ایران فعالیت هسته ای خود را در ازای لغو کامل تحریمها کاهش خواهد داد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین