|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۶۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: مبارزه با آفت ملخ‌های مراکشی در اراضی شمال استان اردبیل ادامه دارد به طوری که ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی دیدبانی شده و در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار با بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر سم نسبت به از بین بردن این ملخ‌ها اقدام شده است.
 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 170 هزار هکتار از اراضی شمال استان اردبیل در معرض حمله ملخ‌های مراکشی هستند که باید با راهکارهای پیشگیرانه جلوی آن را گرفت.

به گزارش ایسنا، یحیی آذرمی در جلسه کارگروه مدیریت بحران اردبیل اظهار کرد: مبارزه با آفت ملخ‌های مراکشی در اراضی شمال استان اردبیل ادامه دارد به طوری که 35 هزار و 500 هکتار از این اراضی دیدبانی شده و در 16 هزار و 500 هکتار با بیش از 8 هزار و 500 لیتر سم نسبت به از بین بردن این ملخ‌ها اقدام شده است.

وی با بیان اینکه تا اواسط تیرماه این مبارزه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: 50 تا 60 هزار هکتار از این اراضی به عنوان کانون‌های ملخ شناسایی شده که 22 هزار هکتار از اراضی شمال استان با 11 هزار لیتر سم آفت‌کشی خواهند شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حمله برخی آفت‌ها از جمله ملخ، سن و جوندگان را آسیب‌های اساسی در مزارع و اراضی زراعی اعلام کرد و گفت: شمال استان اردبیل کانون ملخ‌های مراکشی است به طوری که در دو سال اخیر به دلیل حاکم بودن زمستان معتدل در بهار شاهد زایش و تبدیل پوره‌های این ملخ‌ها بودیم و در حال حاضر با 7 اکیپ مبارزه با این آفت به صورت شبانه‌روزی عملیاتی می‌شود.

آذرمی از اختصاص دیرهنگام اعتبارات مناسب برای مبارزه با این ملخ‌ها در پارس‌آباد و بیله‌سوار انتقاد کرد و گفت: انتظار داشتیم این اعتبار در فروردین ما تخصیص یابد تا امروز با چنین مشکلی در شمال استان مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 170 هزار هکتار از اراضی این مناطق را حمله ملخ‌ها تهدید می‌کند که امیدواریم بتوانیم قبل از تحمیل خسارات سنگین جلوی آنها را بگیریم.

در ادامه این جلسه معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در سخنانی از اختصاص 52 میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده از حوادث قهری خبر داد و اظهار کرد: طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی عمده این اعتبارات از طریق بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان اردبیل قرار گرفت.

محسن مصطفایی بیان کرد: در مرحله دوم تخصیص این اعتبارات سهم اردبیل 25 میلیارد تومان است که در راستای امهال وام‌های کشاورزان این مبلغ از طریق بانک‌ها بین کشاورزان خسارت دیده توزیع می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین