|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۲۶۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
وزیر پیشین برگزیت گفت که اگرچه ترجیح می‌دهد برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا توافقی صورت بگیرد اما لندن باید برای خروج بدون توافق هم آمادگی داشته باشد.
 وزیر پیشین برگزیت گفت که اگرچه ترجیح می‌دهد برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا توافقی صورت بگیرد اما لندن باید برای خروج بدون توافق هم آمادگی داشته باشد.

به گزارش فارس، «دومنیک راب» وزیر پیشین برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) که نامزد احتمالی رهبری حزب محافظه کار نیز می‌باشد، گفت که کشورش باید برای خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق آمادگی داشته باشد.

وی امروز یکشنبه در این مورد به شبکه خبری «بی.بی. سی»، گفت: «بریتانیا باید برای اینکه روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) اتحادیه اروپا بدون توافق ترک کند، آمادگی داشته باشد. راب همچنین گفت که کشورش اگر دنبال مذاکره باشد، بر دیدگاه طرف مقابل تمرکز نخواهد داشت و مذاکره می‌کند.

راب  همچنین گفت که او ترجیح می‌دهد که کشورش با توافق از اتحادیه اروپا خارج شود اما نمی‌خواهد که زمان ۳۱ اکتبر به تعویق بیافتد و گفت که اگر توافقی در زمینه برگزیت صورت نگیرد در این صورت بریتانیا از لحاظ قانونی باید حدود ۱۴ میلیارد پوند (۱۸ میلیارد دلار)  از ۳۹ میلیارد پوند طرح خروج را بپردازد.

بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به یک بار تعویق در این فرآیند منجر شد.

خودداری چندباره پارلمان انگلستان از تصویب توافق‌های می با سران اتحادیه اروپا این تعویق را نیز در کمک به حصول توافق نهایی بی‌نتیجه کرد و نهایتا می چند روز پیش با موافقت پارلمان رسما از اتحادیه اروپا خواست موعد خروج را تا تیر ماه به تعویق بیاندازند. (جزئیات بیشتر)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین