|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
سرمربی پرسپولیس نسبت به آینده همکاری خود با این تیم با ابهام سخن می‌گوید. او همان‌طور که به بازیکنانی که پیشنهاد خوب خارجی دارند اجازه می‌دهد تیمش را ترک کنند، این حق را برای خودش نیز قائل است و می‌گوید "همیشه گزینه‌هایی وجود دارد از برگشتن به خانه و ادامه دادن در این‌جا". این سرمربی کروات هم‌چنین درباره حمایت سیاسیون از پرسپولیس معتقد است که هر کسی می‌تواند طرفدار باشد و این موضوع در همه کشورها وجود دارد.
 سرمربی پرسپولیس نسبت به آینده همکاری خود با این تیم با ابهام سخن می‌گوید. او همان‌طور که به بازیکنانی که پیشنهاد خوب خارجی دارند اجازه می‌دهد تیمش را ترک کنند، این حق را برای خودش نیز قائل است و می‌گوید "همیشه گزینه‌هایی وجود دارد از برگشتن به خانه و ادامه دادن در این‌جا". این سرمربی کروات هم‌چنین درباره حمایت سیاسیون از پرسپولیس معتقد است که هر کسی می‌تواند طرفدار باشد و این موضوع در همه کشورها وجود دارد.

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فصل سختی که پرسپولیس پشت سر گذاشت و در آن نایب قهرمان آسیا و قهرمان لیگ برتر ایران شد به صحبت پرداخت. او در این گفت‌وگو عنوان کرد این فصل با حروف طلایی در تاریخ پرسپولیس هک خواهد شد. البته سرمربی موفق تیم قرمزهای پایتخت با وجود اینکه یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد درباره آینده کاری خود در این باشگاه با ابهام سخن گفت. او هم‌چنین گریزی هم به حمایت عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه از پرسپولیس داشت و عنوان کرد: هر کسی حق دارد طرفدار یک تیم باشد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا با برانکو ایوانکوویچ را می‌خوانید:

* فصل هجدهم به پایان رسید. با وجود مشکلات زیادی که داشتید اما نایب قهرمان آسیا شدید و در لیگ برتر هم برای سومین‌بار پیاپی عنوان قهرمانی را به دست آورید. ابتدا درباره این فصل صحبت کنید؟

باید بگویم سخت‌ترین فصل‌مان را پشت سر گذاشتیم. این فصل با جدایی برخی بازیکنان مانند وحید امیری، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و محسن مسلمان روبه‌رو بودیم و باید جای آن‌ها را با داشته‌های‌مان پر می‌کردیم. چون در سه جام بازی می‌کردیم. همان طور که گفتم امسال سخت‌ترین فصل ما بود و این فصل با حروف طلایی در تاریخ پرسپولیس هک خواهد شد. چون به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده‌ایم و برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ ایران شدیم. امیدوار هستیم که در جام حذفی هم به فینال برسیم.

امسال سخت‌ترین فصل ما بود و این فصل با حروف طلایی در تاریخ پرسپولیس هک خواهد شد؛ چون به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده‌ایم و برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ ایران شدیم
دیدار برابر سپاهان اگرچه قبل از فینال است اما برای ما حکم فینال را دارد. ما نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌ایم و سوپرجام را هم به دست آورده‌ایم. اگر با این شرایط بتوانیم در جام حذفی امسال هم قهرمان بشویم نتایج‌مان بسیار عالی خواهد بود. ما تیمی هستیم که در سه سال اخیر بیش‌تر از تیم‌های دیگر درگیر کار بودیم. به خاطر همین به بازیکنانم افتخار می‌کنم. اگر بخواهم در طول فصل داوری‌هایی که ناعادلانه بود و سرمان آمد را ببینیم که البته این موضوع در لیگ قهرمانان آسیا و بازی فینال هم اتفاق افتاد و البته در لیگ قهرمانان امسال هم حداقل ۶ امتیاز داوران از ما گرفتند. با این حال ما بازی‌های درخشانی ارائه کردیم و به خاطر این موضوع باید به بازیکنانم تبریک بگویم چون واقعاً تلاش کردند و من از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برم. بنابراین به بازی آن‌ها و خودشان افتخار می‌کنم. چون هم به ما و هم به هواداران شادی را عرضه کردند. ما در نیم فصل دوم چند بازیکن جذب کرده‌ایم. البته نباید فراموش کنید در نیم فصل نخست سه بازیکن بسیار مهم‌مان یعنی انصاری، ماهینی و ربیع خواه مصدوم شدند و بازیکنان مهم دیگری هم مثل فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و تعدادی ملی پوش از جمع‌مان جدا شدند. ما چهار بازیکن در نیم فصل جذب کردیم اما واقعاً کار ساده‌ای نیست که بازیکنی که تازه به تیم اضافه شده را هماهنگ کنیم. محمد نادری شش ماه بود در لیگ بلژیک بازی نکرده بود. سروش رفیعی هم همین طور؛ بودیمیر هم با مشکل مواجه بود. بنابراین کار ساده‌ای نبود که این بازیکنان را به راحتی با هم هماهنگ کنیم. البته بشار رسن و کمال کامیابی‌نیا هم گاهی با مشکل مصدومیت از ناحیه شانه مواجه بودند. به همین خاطر با این مشکلات باید به بازیکنان افتخار کنیم.

* فوتبال حرفه‌ای است و خیلی وقت‌ها بازیکنان باشگاه‌شان را عوض می‌کنند اما در ابتدای فصل که پرسپولیس با مشکل محرومیت در نقل و انتقالات مواجه بود، خیلی‌ها دوست داشتند بازیکنی از این تیم جدا نشود. به نظر شما بازیکنانی که از تیم جدا شده‌اند زمانی که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و برای سومین بار قهرمان لیگ ایران شد چه حسی داشتند؟

قبلاً هم گفته‌ام قبل از اینکه به اردوی پیش فصل برویم با کادر فنی جلسه گذاشتم و در نهایت با وجود همه مشکلاتی که داشتیم تصمیم گرفتیم که بمانیم و قراردادمان را تمدید کردیم. آن زمان پیشنهاداتی هم داشتم اما نخواستم در وضعیتی که پرسپولیس محروم بود باشگاه را تنها بگذارم. ما گفتیم می‌مانیم و تا آخر کار می‌کنیم و باشگاه، بازیکنان و هواداران را تنها نخواهیم گذاشت. چون وضعیت سخت بود. در آن مقطع انتظارات و بلندپروازی‌ها زیاد بود. نمی‌توانم از بازیکنان جدا شده از پرسپولیس ایراد بگیرم؛ چون فوتبال حرفه‌ای است؛ فوتبال شغل بازیکنان است و خانواده‌های‌شان و شاید اطرافیان‌شان از فوتبال ارتزاق می‌کنند. باید بدانید در فوتبال شانس یک یا دو بار در خانه شما را می‌زند. این موضوع را به خوبی می‌شد درباره ماهینی و انصاری دید. در کسری از ثانیه همه چیز می‌تواند عوض شود. صادق محرمی و وحید امیری پیشنهادات خوبی داشتند و منطقی بود که بروند. من از این مسائل ناراحت نیستم.

پیشنهاداتی هم داشتم اما نخواستم در وضعیتی که پرسپولیس محروم بود باشگاه را تنها بگذارم. ما گفتیم می‌مانیم و تا آخر کار می‌کنیم و باشگاه، بازیکنان و هواداران را تنها نخواهیم گذاشت. چون وضعیت سخت بود

* اما خیلی‌ها در آن مقطع باشگاه یوونتوس را مثال می‌زدند که با وجود سقوط به دسته پایین‌تر اما بازیکنان بزرگش در تیم ماندند. در این شرایط خیلی‌ها انتظار داشتند بازیکنان پرسپولیس هم در تیم بمانند.

شما به باشگاه یوونتوس اشاره می‌کنید که بازیکنانش در آن تیم بازی کردند اما اگر در آن مقطع زمانی از رئال مادرید و یا باشگاه‌های دیگر پیشنهاد داشتند شاید می‌رفتند. چون خود یوونتوس باشگاه بزرگی است. البته همان‌طور که می‌دانید یوونتوس به خاطر ضعف به لیگ پایین‌تر سقوط نکرد بلکه به خاطر مشکلات اداری بود.

* می‌خواهیم باز هم درباره لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنیم. شاید با آن همه مشکلات کسی تصورش را هم نمی‌کرد پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا سقوط کند. رمز موفقیت تیم چه بود؟

هیچ کسی اعتقاد نداشت که ما آن نتایج را می‌گیریم. شرایط در آن مقطع طوری بود که برخی بازیکنان ما دقایق بازی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از بازی در لیگ برتر بود. ما یک موفقیت شگفت‌انگیز با لیاقت خودمان به دست آورده‌ایم. اگر بخواهید فقط تیم السد و یا الدحیل قطر را ببینید آن‌ها تیم ملی قطر بودند. من همیشه گفته‌ام السد از تیم ملی قطر قوی‌تر است. آن‌ها هشت ملی پوش دارند به علاوه "بونجا" و یک بازیکن کره‌ای دیگر که بسیار خوب هستند و درباره ژاوی و گابی دیگر نیازی به توضیح دادن نیست. شما قدرت تیم ملی قطر را هم در جام ملت‌های آسیا دیدید که قطعاً و با قاطعیت قهرمان آسیا شدند. این‌جاست که ارزش نتایج ما مشخص می‌شود. متأسفانه قبل از بازی فینال شرایط و زمان کافی برای آماده شدن را نداشتیم. به‌طوری‌که پنج روز قبل از بازی مقابل کاشیما در ژاپن نتوانستیم بازی در مقابل سایپا را به تعویق بیندازیم. علاوه بر آن اختلاف ساعت و طولانی بودن سفر را هم باید به مشکلات‌مان اضافه کنیم اما با این حال خیلی خوب بازی کردیم؛ اما در ژاپن داور به طور مستقیم روی نتیجه تأثیر داشت و دقیقه ۱۰ بازی در حالی که بشار به سمت دروازه حریف می‌رفت بازیکن‌شان او را با خطا متوقف کرد که باید اخراج می‌شد. گل اولی را هم که به ما زدند در شرایط آفساید بود. این اشتباهاتی است که نباید در سطح فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاق بیفتد. ما در بازی برگشت مقابل کاشیما برتری داشتیم اما این شانس را نداشتیم که گل اول را بزنیم. اگر گل اول را می‌زدیم این شانس را داشتیم که گل بعدی را هم بزنیم. باز هم تکرار می‌کنم به بازیکنانم افتخار می‌کنم. به هواداران‌مان هم که در بازی فینال سنگ تمام گذاشتند افتخار می‌کنم. ما یک نمایش بسیار زیبا به فوتبال جهان نشان دادیم.

* شما در صحبت‌های‌تان بارها به اشتباهات داوری اشاره کردید. اشتباهاتی که در سال جدید لیگ قهرمانان آسیا باز هم برای پرسپولیس تکرار شد. آیا فکر نمی‌کنید نداشتن کرسی در مجامع بین‌المللی برای فوتبال ایران این اشتباهات را بیش‌تر کرده است؟

واقعیت این است که ما هیچ وقت از داوری کمک نخواستیم. نه در لیگ ایران و نه در لیگ قهرمانان آسیا نخواستیم که داوران کمک‌مان کنند. فقط خواهش می‌کنیم که عادلانه داوری کنند. شما به لیگ قهرمانان امسال اشاره کردید که اشاره خوبی بود. ما هفت امتیاز کسب کردیم اما داوران ۶ امتیاز ما را دزدیدند. ۲ امتیاز در تهران؛ و در تاشکند هم داور یک پنالتی ۱۰۰ درصد را نگرفت. در بازی با الاهلی هم باز شاهد اشتباهات داوری بودیم اما واقعیت این است اگر ایران افرادی را در کادر اجرایی AFC داشته باشد، داوری‌ها به این شکل نخواهد بود.

واقعیت این است اگر ایران افرادی را در کادر اجرایی AFC داشته باشد داوری‌ها به این شکل نخواهد بود

* اعتراض به اشتباهات داوری در لیگ ایران هم بسیار زیاد بود. آیا شما از باشگاه خواسته بودید که به طور رسمی به اشتباهات داوری اعتراض کند؟ البته برخی مربیان معتقدند اعتراضات زیاد در کنار زمین باعث می‌شود داور به سود تیم‌شان سوت بزند. آیا شما این موضوع را قبول دارید؟

قطعاً بعضی چیزها تأثیر دارد اما سبک کاری من این نیست که دائم اعتراض کنم. من بارها تکرار کرده‌ام که فقط به خاطر بی‌عدالتی عصبانی می‌شوم. بازی‌ها را آنالیز کنید؛ یک بازی را پیدا کنید و به من نشان بدهید که داور یک اوت به ما هدیه کرده باشد. نه ضربه ایستگاهی و نه پنالتی و نه کرنر می‌خواهم فقط یک اوت معمولی می‌خواهم! در بازی مقابل ماشین سازی داور سه پنالتی برای ما نگرفت. آن هم در شرایطی که این بازی برای قهرمانی تعیین کننده بود. این نظر من نیست بلکه نظرات کارشناسان داوری است. باشگاه هم مرتب نامه اعتراض می‌فرستد اما از هفته اول تا آخر شاهد بودیم که اتفاقی رخ نداده است.

* بارها در لیگ امسال شنیدیم که می‌گفتند جریانی می‌خواهد تیمی را قهرمان کند. حتی واژه «تیم حکومتی» را به پرسپولیس اطلاق کردند؛ آیا در چهار سال اخیر که شما در لیگ ایران مربیگری کرده‌اید جریانی را دیده‌اید که بتواند تیمی را قهرمان کند؟

برعکس. من این حس را دارم که همه علیه ما اقدام می‌کنند. باز تکرار می‌کنم بهتر است از نظر آماری نگاه کنید. البته داور هم انسان است و می‌تواند اشتباه کند و این طبیعی است. ما بیش‌ترین ضرر را از اشتباهات داوری متحمل شدیم. ما بیش‌تر از استقلال خوزستان و سپیدرود رشت از داوری لطمه خوردیم. ما تیمی هستیم که فینال لیگ قهرمانان آسیا را بازی کردیم و سه فصل پیاپی قهرمان لیگ ایران شدیم و بیش‌ترین امتیازات را به دست آوردیم. تیمی هستیم که ۴۰ میلیون هوادار داریم اما تیمی هستیم که بیش‌ترین ضرر را هم در بازی‌های خانگی و هم در بازی‌های خارج از خانه از داوری متحمل شدیم. این‌ها همه آمار و اطلاعات دقیق است.

این حس را دارم که همه علیه ما اقدام می‌کنند؛ همه طوری ما را به داوری ارتباط می‌دهند که انگار داوری به ما کمک کرده است

* آیا شما اشتباهات داوری را سهوی می‌دانید؟

من واقعیت را می‌گویم و کاری ندارم که سهوی بوده است یا نه؟! چون همه طوری ما را به داوری ارتباط می‌دهند که انگار داوری به ما کمک کرده است. کسی نمی‌بیند که با این شرایط در سه فصل متوالی بالای ۶۰ امتیاز کسب کردیم. قبل از ما قهرمان لیگ هرگز ۶۰ امتیاز کسب نکرده بود. بهترین خط حمله را داشتیم و قهرمان کشور هستیم. این در حالی است که فقط دو ملی پوش داشته‌ایم.

* در فصل نقل و انتقالات ابتدای فصل پرسپولیس به خاطر محرومیت نتوانست بازیکنی جذب کند اما در نیم فصل تعدادی بازیکن به جمع‌تان اضافه شد و در طول فصل هم باشگاه هزینه‌هایی داشت. در این میان برخی مربیان گفتند باشگاه پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. این مبلغ را تأیید می‌کنید؟

در تابستان فقط سه ملی پوش از ما جدا شدند و حتی نتوانستیم یک بازیکن جذب کنیم. چون محروم بودیم. اما با این حال قهرمان شدیم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و در هیچ داربی‌ای را نباختیم. این در حالی است که رقیبان ما بین خودشان بازی‌ها را باخته بودند. در نیم فصل مهدی شیری را از پیکان جذب کردیم که بازیکن گران قیمتی نبود. مهدی شریفی را هم که در سپاهان بازی نمی‌کرد جذب کردیم. سروش رفیعی و مهدی ترابی را هم جذب کردیم. بودیمیر را هم به عنوان بازیکن خارجی جذب کردیم و در مقابل منشأ را بازیکن آزاد اعلام کردیم تا از این طریق صرفه‌جویی کرده باشیم. البته ما با عملکرد و بازی خودمان در لیگ قهرمانان آسیا درآمدزایی کردیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما پولی هدیه نکرد بلکه خود ما با عملکرد خودمان این پول را ایجاد کردیم.

* پس این ۱۰۰ میلیاردی که گفته می‌شود در پرسپولیس هزینه شده است؟

من نمی‌دانم که باشگاه چقدر درآمد داشته و چقدر هزینه کرده است اما اینقدر می‌دانم که به بازیکنان و کادر فنی بدهکار است اما با این حال بازیکنان به خاطر طلب‌شان اعتراضی نکردند بلکه به خاطر هواداران و باشگاه جنگیدند، چون می‌دانستند باشگاه به هر حال به وظایفش عمل خواهد کرد. این در حالی است که بعضی باشگاه‌ها مثل سپاهان ۱۰ بازیکن جدید جذب کردند که همه بازی می‌کردند. ایران پوریان، پیام نیازمند، کی‌روش استنلی و محسن مسلمان از بازیکنانی بودند که سپاهان جذب کرد. استقلال هم حدود ۲۰ بازیکن جذب کرده است. پدیده هم تعدادی بازیکن جذب کرده، تراکتورسازی هفت تا هشت بازیکن جدید جذب کرد که سه نفر آن‌ها کاپیتان تیم ملی بودند.

تیم‌های دیگر بیشتر از پرسپولیس هزینه کردند؟ منطق این را می‌گوید، چون سه کاپیتان تیم ملی ارزش مالی‌شان بیشتر از سروش رفیعی، مهدی ترابی و مهدی شریفی است

* یعنی می‌خواهید بگویید تیم‌های دیگر از پرسپولیس بیش‌تر هزینه کردند؟

منطق این را می‌گوید، چون سه کاپیتان تیم ملی ارزش مالی‌شان بیش‌تر از سروش رفیعی، مهدی ترابی و مهدی شریفی است.

* قبل از اینکه پرسپولیس در لیگ برتر به قهرمانی برسد آقای عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در یک شبکه تلویزیونی ابراز امیدواری کرد که پرسپولیس قهرمان لیگ شود. اما این اظهار نظر باعث ناراحتی برخی از رقیبان شما شد. نظر شما درباره اینکه برخی افراد سیاسی از تیم مورد علاقه‌شان نام می‌برند چیست؟ البته ما بارها دیده بودیم که آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به ورزشگاه آزادی می‌آمدند تا بازی‌های پرسپولیس را ببینند.

آقای دالیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی هوادار هایدوک است؛ چون در آن‌جا بازی می‌کرد؛ اما یک ملی پوش از هایدوک و سه ملی پوش از دینامو به تیم ملی دعوت می‌کرد. طبیعتاً هر کسی طرفدار یک باشگاهی است. واقعاً درک نمی‌کنم که کجای این ایراد دارد که یک نفر هوادار باشگاهی باشد. رئیس جمهور فقید ما آقای توجمان هوادار دینامو بود و می‌آمد و بازی‌های این تیم را می‌دید. حضور او معنای خاصی نداشت چرا که یک هوادار بود. هر کسی به هر حال طرفدار یک طرف است. چرا آقای عراقچی نباید این حق را داشته باشد که هوادار پرسپولیس باشد؟ طبیعتاً برای ایشان هم همانند ما اولویت اول تیم ملی فوتبال است. قطعاً خیلی از نمایندگان مجلس هوادار استقلال هستند؛ تعدادی هم هوادار تراکتورسازی هستند؛ خیلی‌ها هم هوادار پرسپولیس هستند. چرا نباید هواداری کنند؟

چرا آقای عراقچی نباید این حق را داشته باشد که هوادار پرسپولیس باشد؟ قطعاً خیلی از نمایندگان مجلس هوادار استقلال هستند؛ تعدادی هم هوادار تراکتورسازی هستند. خیلی‌ها هم هوادار پرسپولیس هستند؛ چرا نباید هواداری کنند؟ آیا شما فکر می‌کنید آقای فلان سیاستمدار با داور تماس گرفته تا به سود پرسپولیس سوت بزند؟ پرسپولیس مثل همه تیم‌های دیگر مشکل مالی دارد. اگر هواداران سیاسی ما می‌توانستند چنین تأثیری بر روند داوری‌ها داشته باشند ما الان مشکل مالی نداشتیم
* پس هواداری افراد سیاسیون از تیم شما کمکی به قهرمانی پرسپولیس نکرد؟

من باز هم می‌گویم بنشینند و بازی‌های ما را آنالیز کنند. همه چیز شفاف است. هر کسی را مرتبط با یک باشگاه می‌دانند. آیا شما فکر می‌کنید آقای فلان سیاستمدار با داور تماس گرفته تا به سود پرسپولیس سوت بزند؟ پرسپولیس مثل همه تیم‌های دیگر مشکل مالی دارد. اگر هواداران سیاسی ما می‌توانستند چنین تأثیری بر روند داوری‌ها داشته باشند ما الان مشکل مالی نداشتیم و همه حقوق‌ها حتی پیش از موعد پرداخت می‌شد.

* پرسپولیس به قهرمانی لیگ رسید اما قبول دارید در برخی بازی‌ها عملکرد زیبایی به نمایش نگذاشت؟

بله قبول دارم، من نگفتم که در همه بازی‌ها عالی کار کردیم. در دیدار برابر السد عالی بودیم. مقابل پارس جنوبی جم بد بودیم و در ادامه مقابل ماشین سازی تبریز خیلی خوب کار کردیم. مقابل سپاهان و تراکتورسازی هم عملکرد بسیار خوبی داشتیم. بازی برابر پارس جنوبی جم برای ما سرنوشت ساز بود چون قهرمان را تعیین می‌کرد. طبیعتاً نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم در آن بازی عملکرد زیبایی داشته باشیم. نمی‌شود انتظار داشت در هر بازی عالی باشیم. من می‌دانم در بعضی بازی‌ها خوب نبودیم چون همیشه بازی‌های خودمان را آنالیز می‌کنیم. همیشه ضعف‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم.

* به پایان فصل نزدیک می‌شویم و این روزها شایعه‌های زیادی در مورد شما و پیشنهادات باشگاه‌های عربی مطرح می‌شود. با وجود اینکه می‌دانیم قرارداد دارید اما برخی پیشنهادات مالی بسیار خوب هستند و شاید باشگاه پرسپولیس نتواند با آن پیشنهاد مالی رقابت کند. با وجود همه این مسائل آیا پرسپولیس سال آینده با برانکوا یووانکویچ چهارمین قهرمانی خود را به دست می‌آورد؟

در سه سال اخیر پرسپولیس نتایج درخشانی کسب کرد و با وجود ارتباطاتی که ایران با کشورهای مختلف از جمله امارات، قطر ترکیه و کویت دارد و همین طور عربستان دارد اما همه نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کنند. از خیلی از جاهای دنیا برای من پیام تبریک آمد. الان هم من و هم تعداد قابل توجهی از بازیکنان پیشنهاداتی دارند. طی آخرین جلسه‌ای که در باشگاه داشتیم تصمیم گرفتیم هر بازیکنی که پیشنهاد جدی و خوبی دارد می‌تواند برود. چون ما نمی‌خواهیم جلوی پیشرفت کسی را بگیریم. همین داستان شامل حال من هم می‌شود. خواهیم دید وضعیت به چه شکل خواهد شد و الان نمی‌توانم حرفی بزنم. به این موضوع هم فکر نکرده‌ام و فقط تمرکزم روی بازی جام حذفی است. خیلی‌ها با من تماس می‌گیرند اما تا وقتی که همه چیز تمام نشده با کسی صحبتی نمی‌کنند.

* پس در پایان فصل و بعد از جام حذفی درباره آینده‌تان تصمیم‌گیری می‌کنید؟

در فوتبال هیچ وقت نمی‌دانید آینده چه می‌شود. چون همیشه گزینه‌هایی وجود دارد؛ از برگشتن به خانه و ادامه دادن در اینجا ممکن است اتفاق بیفتند. واقعاً سخت می‌توان آینده را پیش‌بینی کرد اما واقعیت این است که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.

* صحبت‌های پر ابهام شما درباره ماندن و یا جدایی، هواداران پرسپولیس را نگران کرده است. شما محبوبیت عجیبی بین هواداران پرسپولیس دارید. اگر روزی بخواهید درباره آینده‌تان تصمیم بگیرید آیا به محبوبیتی که بین هواداران دارید هم فکر خواهید کرد؟

این سوال نسبی است و الان درباره آن فکر نمی‌کنم. من واقعیت فوتبال را بیان کردم. همه چیز درباره من و بازیکنان ممکن است رخ دهد. فعلاً به هیچ چیز فکر نکردم و تمرکزم به بازی پیش‌رو است.

در فوتبال هیچ وقت نمی‌دانید آینده چه می‌شود. چون همیشه گزینه‌هایی وجود دارد از برگشتن به خانه و ادامه دادن در اینجا ممکن است اتفاق بیفتند

* پس از چند ماه مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. آیا شما شناختی از او دارید؟ آینده تیم ملی را با این مربی بلژیکی چطور می‌بینید؟

قبل از هر چیزی برای آقای ویلموتس آرزوی بهترین‌ها را دارم. به خاطر اینکه در تیم ملی ایران نتیجه بگیرد. چون تیم ملی ایران لیاقت نتیجه گرفتن را دارد. چون نسل فعلی فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد. امیدوارم و دلم می‌خواهد آقای ویلموتس بتواند انتظاراتی که مردم ایران دارند را برآورده کند. او را از زمانی که بازیکن بوده می‌شناسم و می‌دانم بیش‌ترین دوره بازیگری‌اش در باشگاه شالکه بوده است. مدتی هم سرمربی تیم ملی بلژیک بوده است اما اینکه چه جور مربی‌ای است را نمی‌دانم. چون اطلاعات کافی درباره‌اش ندارم. اما قطعاً رییسان فدراسیون آنالیز خوبی داشته‌اند که در این مدتی که تیم ملی سرمربی نداشت ویلموتس را انتخاب کردند. ما هم همانطور که تا به حال حمایت کردیم باز هم از تیم ملی حمایت می‌کنیم. همه با هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنیم چون موفقیت تیم ملی موفقیت همه ماست.

* درباره دیدار برابر سپاهان صحبت کنید. روز چهارشنبه باید برابر این تیم اصفهانی بازی کنید در حالی که چند روز قبل خبر محرومیت علیرضا بیرانوند حواشی خاصی را برای بازیکن تیم‌تان ایجاد کرد؟

من نمی‌دانم چرا می‌خواهند بیرانوند را جریمه کنند. شاید من بعضی چیزها را در این‌جا درک نمی‌کنم. هر کسی طرز فکر خودش را دارد. دیدار برابر سپاهان زیباترین شکل برای پایان دادن به فصل جاری است. چون فینال قبل از فینال را دو تیم از بهترین تیم‌های ایران بازی می‌کنند؛ یعنی قهرمان و نایب قهرمان لیگ ایران به مصاف هم خواهند رفت. بنابراین به بهترین شکل فصل به پایان می‌رسد. امیدوارم فضا بسیار خوب باشد چون فوتبال برای همین است که هواداران از فوتبال لذت ببرند و گاهی هم کری خوانی کوچکی بین‌شان باشد. ما انتظار داریم و تلاش می‌کنیم که بازی را ببریم و الان هم بی‌صبرانه منتظر شروع بازی هستم. طبیعتاً دوست داریم فصل را با برد تمام کنیم اما می‌دانیم سپاهانی‌ها هم همین را می‌خواهند تا پیروز باشند. امیدوارم روز چهارشنبه یک نمایش عالی ببینیم.

* برای بازی مقابل سپاهان آیا تمرین پنالتی انجام داده‌اید؟

ما تمرین پنالتی نکرده‌ایم اما سپاهان تمرین کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین