کد خبر: ۲۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
نخستین کنگره ملی دو روزه تالاسمی کشور صبح چهارشنبه با حضور مسوولان، کارشناسان و متولیان امر درمان در هتل رامسر آغاز به کار کرد.
رییس بنیاد امور بیماری های خاص و رییس همایش ملی تالاسمی گفت: وجود شهروندان سالم و ارتقا سلامت به تنهایی می تواند باعث بزرگی و اقتدار یک جامعه و کشور شود.

 فاطمه هاشمی روز چهارشنبه در پیامی به همایش ملی تالاسمی در رامسر، گفت: باید به این امر مهم استناد کرد که سنگ زیربنای توسعه پایدار، انسان سالم است.

وی افزود: دولت ها باید این تکلیف را بر خود فرض بدانند که برای تامین سلامت مردم اقدام های لازم را برای پیشگیری از بیماری ها و درمان انجام دهند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اهمیت سلامت به عنوان یک حق اساسی برای زندگی بر کسی پوشیده نیست، گفت: سلامت نوعی توانمندی است که به انسان ارزش می بخشد.

رییس بنیاد امور بیماری های خاص بیان کرد: برگزار کنندگان و شرکت کنندگان همایش ملی تالاسمی، اهمیت سلامت را می دانند و پایبند به سلامت انسان ها هستند.

نخستین کنگره ملی دو روزه تالاسمی کشور صبح چهارشنبه با حضور مسوولان، کارشناسان و متولیان امر درمان در هتل رامسر آغاز به کار کرد.

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و رییس بنیاد امور بیماری های خاص به همراه جمع زیادی از پزشکان و متخصصان و کارشناسان امور بهداشت و درمان از شرکت کنندگان در نخستین کنگره ملی تالاسمی هستند.

دستاوردهای نوین پزشکی در پیشگیری، تشخیص و درمان، مولفه های سلامت و تالاسمی، عدالت در سلامت و تالاسمی و مولفه های حقوق بشری و تالاسمی از محورهای مورد بحث در این کنگره ملی اعلام شده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین