|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۶۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
دولت آلمان، از جمله متحدان آمریکا در ناتو از ترکیه درخواست کرده تا در خرید سامانه «اس-400» تجدید نظر کند.
 دولت آلمان، از جمله متحدان آمریکا در ناتو از ترکیه درخواست کرده تا در خرید سامانه «اس-400» تجدید نظر کند.

به گزارش فارس، آلمان چهارشنبه شب به وقت تهران از ترکیه درخواست کرد قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی«اس-400» از روسیه  را لغو کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سخنگوی کابینه دولت آلمان گفته که این قرارداد در مغایرت با منافع ترکیه، به عنوان یکی از شرکای ناتوست و این کشور باید به جای سامانه اس-400، سامانه دفاع موشکی «پاتریوت»، ساخت آمریکا را خریداری کند.

«اشتفان سیبرت» سخنگوی دولت آلمان در نشست مطبوعاتی گفت: «استقرار این سامانه در ترکیه می‌تواند به تحریم‌های ایالات متحده منجر شود که علیه منافع ترکیه و ناتو است. در این راستا، دولت آلمان از تجدید نظر  در تصمیم ترکیه استقبال خواهد کرد.»

این در حالی است که ترکیه بارها مخالفت خود را با لغو قرارداد خرید سامانه موشکی اس-400 اعلام کرده و گفته که این قرارداد نهایی شده است. این قرارداد قرار است ماه جولای (تیر) اجرا شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) نیز روز چهارشنبه در واکنش به درخواست آمریکا در این زمینه آن‌را «غیر قابل قبول» خواند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز امروز در جمع خبرنگاران گفت که آنکارا برای تحریم‌های احتمالی آمریکا به دلیل خرید سامانه‌های دفاع موشکی« اس-400» روسیه آمادگی دارد.

اس-400، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد و می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.

آمریکا یکی از دلایل مخالفت  با خرید این سامانه را خرید همزمان جنگنده‌های «اف-35» ساخت خود از سوی ترکیه عنوان کرده و مدعی شده که این کشور  به اسرار رادارگریزی این جنگنده گران‌قیمت پی خواهد برد و آنگاه سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در  آینده  قادر به شناسایی و سرنگون ساختن این جنگنده پرهزینه  خواهند بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین