|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
رهبران ارشد سودان درخواستی را از سوی یک کشور نفت‌خیز در حاشیه خلیج فارس برای اقامت دائم عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان و خانواده او دریافت کردند.
 رهبران ارشد سودان درخواستی را از سوی یک کشور نفت‌خیز در حاشیه خلیج فارس برای اقامت دائم عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان و خانواده او دریافت کردند.

به گزاش ایسنا، روزنامه "مصادر" سودان نوشت، این درخواست را شخصیتی به مقامات سودانی منتقل کرده که در محافل اجتماعی میان سودان و این کشور حاشیه خلیج فارس شخصیتی مقبول است. این درخواست طی دو هفته اخیر در محافل رسمی مطرح شده است.

این شخص درخواست مذکور را به رهبران عالی سودان منتقل کرده اما خارطوم هنوز پاسخ مستقیمی به این پیشنهاد کشور حاشیه خلیج فارس نداده و تنها قبول کرده است که به نظر این فرد میانجی گوش دهد. این شخص از چند سال پیش در همگرایی دیدگاه‌ها میان البشیر و تعدادی از رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس نقش داشت.

پیش از این روزنامه‌های سودانی نوشته بودند، البشیر تلاش کرد به یک کشور عربی فرار کند. یک روزنامه دیگر هم نوشت، فرودگاه خارطوم در ماه آوریل مانع از برخاستن هواپیمای البشیر شد.

منابع آگاه گفتند، کشوری در حاشیه خلیج فارس که "همواره موضع میانه‌ای اتخاذ می‌کند"، ارسال هواپیمایی برای انتقال البشیر و خانواده‌اش به کشور مذکور را پیشنهاد داده است. این هواپیما نیز در فرودگاه خارطوم فرود آمده و سپس به کشور خود بازگشته است.

روزنامه "الیوم التالی" سودان هم نوشت، یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پیشنهاد میزبانی البشیر در خاک خود را ارائه کرده است. این روزنامه نام این کشور و زمان ارائه این پیشنهاد را فاش نکرد.

به نوشته روزنامه مذکور، پیشنهاد شامل اقامت دائم رئیس جمهوری مخلوع و اعضای خانواده‌اش است و البشیر با این پیشنهاد موافقت کرده و مساله برای تصمیم‌گیری به شورای نطامی انتقالی ارجاع داده شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین