|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۶۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
پس از اعتراض‌های مکرر کنگره آمریکا، یک تیم متشکل از مقامات ارشد دولت ترامپ در نشستی با کنگره قرار است سناتورها و قانونگذاران آمریکایی را در جریان آخرین اطلاعات پیرامون ایران قرار دهند.
 پس از اعتراض‌های مکرر کنگره آمریکا، یک تیم متشکل از مقامات ارشد دولت ترامپ در نشستی با کنگره قرار است سناتورها و قانونگذاران آمریکایی را در جریان آخرین اطلاعات پیرامون ایران قرار دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همزمان با افزایش سوالات درباره اظهارات تند رئیس جمهور ترامپ درباره ایران قرار است روز سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) به کنگره بروند تا توضیحاتی به اعضای سنا و مجلس نمایندگان ارائه دهند.

جلسات از پیش تعیین نشده روز سه‌شنبه که پشت درهای بسته خواهد بود پس از هفته‌ها افزایش تنش در منطقه خلیج فارس میان برگزار می‌شود. قانونگذاران به دولت ترامپ هشدار داده‌اند که نمی‌تواند آمریکا را بدون تائید کنگره به داخل تنشی بزرگ بکشاند. نشست‌های پشت سر هم نشان دهنده نگرانی دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان نسبت به تغییر ناگهانی سیاست کاخ سفید در خاورمیانه است.

دونالد ترامپ که برای فشار بر ایران میان سازش و لفاظی تغییر جهت ناگهانی می‌دهد، روز دوشنبه تهدید کرد که به هرگونه اقدام از سوی ایران پاسخ خواهد داد اما علاوه براین، گفت که مایل به مذاکره است.

آمریکا چند هفته پیش اعلام کرد که یک ناو هواپیمابر به همراه تجهیزات جنگی به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است تا به هر گونه حمله علیه منافع آمریکا در این منطقه پاسخ دهد.

بنابر این گزارش، مایک پمپئو وزیر امورخارجه، پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت و چند افسر ارشد شامل ژنرال جوزف دانفورد فرمانده ستاد مشترک ارتش قرار است امروز در جلسات توجیهی با سنا و مجلس نمایندگان آمریکا حضور یابند.

قانونگذاران دموکرات که به شدت نسبت به اطلاعات مقامات ترامپ بدبین هستند و جاروجنجال‌ها در رابطه با ادعاهای منتهی به جنگ عراق را در نظر دارند از جان برنان رئیس پیشین سیا و وندی شرمن معاون پیشین وزیر امورخارجه که در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور داشت نیز دعوت کرده‌اند تا درباره ایران از آنها سوال کنند.

یک منبع آگاه در این باره گفت، جان برنان که یک منتقد ترامپ به شمار می‌آید، دیدار رسمی و برنامه‌ریزی شده ندارد اما آماده است تا به سوالات درباره ایران پاسخ دهد و همین کار را نیز برای جمهوری‌خواهان انجام دهد. وی تصریح کرد که هدف از این کار ارائه اطلاعات است.

دموکرات‌ها می‌گویند که ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای که در دوران ریاست جمهوری اوباما حاصل شد، به تنش‌ها دامن زده است. آنها ادعای جمهوری‌خواهان مبنی بر افزایش تهدیدات از سوی ایران را رد و تاکید می‌کنند که همان اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که جمهوری خواهان در اختیار دارند.

سناتور کریس مورفی اظهار داشت: بسیار مهم است که وضعیت را به‌طور کامل درک کنیم. از نظر من، ایرانی‌ها فکر می‌کنند که تحرکات ما تهاجمی است و ما نیز فکر می‌کنیم که رفتار آنها تهاجمی است و اینگونه به اشتباه وارد یک جنگ می‌شوید.

این در حالی است که مقامات دفاعی گفته‌اند هیچ شواهدی حاکی از افزایش تهدید ایران یا حادثه‌ای در هفته‌های اخیر مشاهده نشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین