|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
رئیس انجمن هنرمندان سرگرمی‌های نمایشی درباره میزان استقبال شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز در توضیحاتی گفت: تاکنون میزان تماس‌ها برای شرکت در جشنواره بسیار بالا بوده است و در نهایت از میان تقاضا کنندگان افراد توانمند انتخاب می‌شوند.
 رییس انجمن هنرمندان سرگرمی های نمایشی با اعلام خبر تمدید فراخوان نخستین جشنواره شعبده بازان کشور، از راهیابی شرکت‌کنندگان رده سنی زیر بیست سال به این جشنواره خبر داد.

بهروز کریمی- هنرمند عرصه شعبده‌بازی - در گفت و گو با ایسنا درباره تمدید فراخوان نخستین جشنواره شعبده‌بازان کشور توضیح داد: با توجه به اینکه بسیاری از علاقه‌مندان اطلاع کمی از نحوه تقاضا و شرکت در جشنواره را دارند، بیشتر از طریق تماس‌های تلفنی از نحوه برگزاری جشنواره و شرکت در آن اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند. تا همین لحظه خیلی از علاقه‌مندان تماس‌های تلفنی داشته‌اند منتها تا بخواهند مراحل قانونی جشنواره را طی کنند و فرم تقاضای شأن به دست ما برسد، به زمان بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل تصمیم بر این شد تا مهلت ثبت نام و ارسال آثار را به مدت ۱۰ روز یعنی تا ۱۵ خرداد ماه تمدید کنیم.

کریمی ادامه داد: با توجه به اینکه خیلی از هنرمندان در این ایام در سفر هستند و اطلاعی از جشنواره ندارند، و از طرفی باید فیلم تهیه و برای ما ارسال کنند که پروسه‌ای زمان‌بر است. به همین دلیل تصمیم گرفته شد فراخوان جشنواره چند روزی تمدید شود. از طرفی در بخشی ویژه از پیشکسوت‌های عرصه شعبده بازی دعوت کرده‌ایم تا در این جشنواره حضور داشته باشند تا زمینه انتقال تجربیات ارزشمند این آنها به نسل‌های جوان فراهم شود. بسیاری از این هنرمندان دهه‌ها است که در عرصه شعبده بازی به فعالیت مشغول بوده‌اند اما هیچگاه نامی از آنها برده نشده است.

رئیس انجمن هنرمندان سرگرمی‌های نمایشی درباره میزان استقبال شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز در توضیحاتی گفت: تاکنون میزان تماس‌ها برای شرکت در جشنواره بسیار بالا بوده است و در نهایت از میان تقاضا کنندگان افراد توانمند انتخاب می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه اغلب شرکت کنندگان در این جشنواره دانشجو و جوان هستند، درباره برخی محدودیت‌های شرکت کنندگان و مشکلاتی که با آن مواجه هستند توضیح داد: یکی از مشکلاتی که اغلب علاقه مندان جشنواره با آن مواجه هستند، این است که آنها دانشجو هستند و در تاریخ جشنواره درگیر امتحانات دانشگاه هستند، پس امکان حضور در جشنواره را ندارند. همچنین گروهی هم هستند که رده‌ی سنی آنها کمتر از ۲۰ سال است اما تقاضا برای شرکت در جشنواره دارند که در ارتباط با این گروه قرار شده است با نظرات داوران و مسئولان جشنواره اجازه شرکت در جشنواره به آنها داده شود. اینها افرادی هستند که اگر کار شأن زیبا باشد، توسط کمیته داوری انتخاب و به جشنواره راه پیدا می‌کنند.

وی سپس درباره‌ی کیفیت جشنواره و میزان شرکت‌کنندگان در آن اظهار کرد: در ارتباط با میزان شرکت کنندگان آن کیفیتی که مورد نظرمان است، اتفاق خواهد افتاد. میزان شرکت کنندگان در نهایت باید سی گروه باشد، اما طبق پیش بینی ما این میزان بیش از ۳۰ گروه خواهد بود.

کریمی همچنین مطرح کرد: اولین برنامه سرگرمی نمایشی را در خوزستان اجرا کردیم و ترکیبی از کارهای سرگرمی‌های نمایشی را داشتیم. البته این افراد درخشیدند چون بهترین‌ها آمده بودند. هزینه این کار را اداره کل ارشاد خوزستان پذیرفت. البته خود شعبده‌بازان بعداً راغب بودند که مراسمی فقط با حضور آنها اجرا شود اما وقتی اسم جشنواره می‌آید، متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد است که باید مجوز بدهند. ما با تلاشی که دوستان داشتند و محمدرضا خوشرو که از قدیمی‌های انجمن و هم مجری طرح و کارگردان است، کار را آغاز کردیم. ایشان ابتدا قرار بود با خراسان صحبت کند اما رفت و آمد بچه‌ها سخت بود و باید هتل می‌گرفتند. در نتیجه تصمیم بر این شد، این جشنواره از ۲ تا ۶ تیر ماه ۹۸ در گرگان برگزار شود که اداره کل ارشاد استان کمک کرد.

بهروز کریمی در پایان درباره این جشنواره به هزینه‌های حضور شرکت کنندگان اشاره کرد که هزینه سفر آنها توسط جشنواره پرداخت خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین