|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی از افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که این تنش‌ها می‌تواند موجب غفلت از مبارزه با گروههای تروریستی به‌ویژه داعش شود.
 رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی از افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که این تنش‌ها می‌تواند موجب غفلت از مبارزه با گروههای تروریستی به‌ویژه داعش شود.

به گزارش تسنیم، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا ضمن ابراز نگرانی از شدت گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا، این تنش‌ها را برای عراق و منطقه خطرناک خواند و هشدار داد که این تنش‌ها ممکن است موجب غفلت از مبارزه با تروریسم شود.

برهم صالح در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا می‌تواند عراق را نیز درگیر کند، گفت: «مطمئناً ما خیلی نگرانیم. این تنش‌ها باعث ناآرامی شدید در عراق و کشورهای همسایه می‌شود.»

صالح همچنین هشدار داد: «در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران در حال افزایش است، ما نباید از اولویت اصلی خود در منطقه یعنی مبارزه با تروریسم غافل شویم. داعش قلمرو خود را از دست داده، اما هنوز از بین نرفته است.»

برهم صالح در ادامه درباره تصمیم وزرات امور خارجه آمریکا برای خارج کردن برخی کارکنان خود از عراق نیز تصریح کرد: «ما از این تصمیم خوشحال نشدیم و فکر می‌کنیم این یک تصمیم توجیه‌ناپذیر بود. ولی ما نمی‌خواهیم در مورد دولت آمریکا قضاوت کنیم.»

ارتش آمریکا در هفته‌های اخیر با متهم کردن ایران به افزایش تحرکات در منطقه ناو گروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و چهار بمب‌افکن «بی‌52» را روانه منطقه کرده است. تهران ادعاهای واشنگتن را رد و هدف آمریکا از انتشار چنین اخباری را صرفاً «جنگ روانی» خوانده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته در اقدامی تبلیغاتی از کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری مربوطه در اربیل خواست عراق را ترک کنند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه در توئیتی ایران را به جنگ‌طلبی متهم کرد و مدعی شد جنگ «پایان کار ایران» خواهد بود. وی در این توئیت تنش‌زا نوشت: «اگر ایران جنگ می‌خواهد رسماً پایان کارش خواهد بود. دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن!»

تندروهای آمریکایی به رهبری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور در حالی تلاش می‌کنند کشورشان را به یک جنگ دیگر در خاورمیانه بکشانند که بر اساس شواهد و قرائن موجود، این کشور اساساً توانی برای راه‌اندازی و اداره یک جنگ دیگر ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین