|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۲۶۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
مقام‌های ارشد دولت ترامپ از جمله وزیر خارجه و دفاع قصد دارند در جلسه‌ای قانون‌گذاران آمریکایی را در خصوص مسائل مرتبط با ایران توجیه کنند.
مقام‌های ارشد دولت آمریکا قرار است سه‌شنبه بعد از ظهر به وقت آمریکا جلسه‌ای ویژه را در «سنا» و «مجلس نمایندگان» این کشور درباره موضوع «ایران» برگزار کنند.

خبرگزاری «رویترز» دوشنبه شب به وقت تهران به نقل از مقام‌های کنگره آمریکا نوشت که این جلسه توجیهی به دنبال درخواست قانونگذاران آمریکایی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تنش بین «آمریکا» و «ایران» برگزار می‌شود.

قرار است در این جلسه «مایک پامپئو» وزیر خارجه، «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت، «ژنرال جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و برخی مقام‌های اطلاعاتی که به نام‌ آن‌ها اشاره نشده و همچنین  مشاوران کنگره شرکت ‌کنند.

این جلسه توجیهی درحالی فردا  برگزار می‌شود که شمار زیادی از نماینده‌های کنگره آمریکا  روز شنبه به دونالد ترامپ درباره تحریف واقعیت‌ها درباره ایران هشدار داده‌اند.

رویکرد کنونی دولت آمریکا تشدید تحریم‌ها و جنگ روانی برای اعمال فشار به ایران جهت انجام مذاکره جدید در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های ارشد ایران به صراحت اعلام کرده اند با واشنگتن مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

در همین حال برخی مقام‌های ارشد آمریکایی در چند روز گذشته به صراحت گفته‌اند که تقابل نظامی با ایران بی‌فایده است.
 
«دیوید پترائوس» که پیشتر نیز رئیس «سازمان سیا» (سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا) بود، در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت که ترامپ در پی آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه نیست.

پترائوس در این گفت‌و‌گو ایران را «کشوری بزرگ» از حیث «وسعت» و «جمعیت» توصیف کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین