|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۶۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
جنگ تجاری پکن و واشنگتن این روزها وارد فاز جدیدی شده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا چین در مواجهه با تاکتیک جدید ترامپ شکست را قبول می کند یا نه!
 جنگ تجاری پکن و واشنگتن این روزها وارد فاز جدیدی شده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا چین در مواجهه با تاکتیک جدید ترامپ شکست را قبول می کند یا نه!

به گزارش خبرآنلاین، درسال گذشته امریکا با افزایش تعرفه گمرکی کالاهای چینی جنگ تجاری را بین این کشور و چین را آغاز کرد.

در مواجهه با این اقدام آمریکا چین نیز ساکت نماند و تعرفه گمرکی کالاهای امریکایی را افزایش داد. این امر باعث کاهش صادرات کالاهای امریکایی به چین و همچنین کاهش صادرات کالاهای چینی به امریکا شد.

یکی از محصولاتی که صادرات آن به چین به شدت کاهش پیدا کرد دانه سویا است.

خبرگزاری اسکای نیوز در گزارشی از افزایش پیچیدگی مذاکرات بین چین و امریکا می نویسد: کاهش واردات سویا از امریکا باعث می شود تا ذخایر غذایی چین برای خوک ها کاهش پیدا کند وهمین امر مذاکرات بین چین و امریکا را پیچده‌تر می کند.

با توجه به تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است کاهش تعداد خوک‌ها در چین باعث می‌شود که مذاکرات بین چین و امریکا سخت تر شود. سویاهایی که از امریکا و برزیل وارد می شوند غذای اصلی خوک های چینی را تشکیل می دهند.

با توجه به نتایج تحقیقات بانک اچ اس بی سی طی کاهش واردات سویا به چین جمعیت خوک ها در چین کاهش پیدا می کند.

در نتایج این تحقیقات آمده است که: کاهش غذای حیوانات، چین را مجبور به افزایش واردات خود از امریکا می کند. در واقع نقطه ضعفی که ترامپ از آن برای از سرگیری تجارتش با چین استفاده می کند، همین سویا است.

سالیانه ۷۰۰ میلیون خوک در چین ذبح می شوند و گوشت خوک یکی از پرمصرف ترین گوشت های قرمز در چین است. در سال ۲۰۱۹ بیماری ای در بین خوک های چینی شایع شد که این بیماری عامل کاهش ۲۰درصدی تعداد خوک ها در چین شناخته شده است. بر اثر این بیماری قیمت گوشت خوک در چین به شدت افزایش یافت و اکنون نیز چین با کمبود خوراک خوک ها مواجه شده است.

همچنین عدم صادرات سویا باعث کاهش قیمت این محصول در امریکا شده است و صدمه بزرگی به مزرعه داران زده است.

از نظر محققان اچ‌اس‌بی‌سی سویا می تواند عامل از سرگیری تجارت بین چین و امریکا باشد.

بر اساس سخنان سخنگوی دفتر تجاری امریکا ارزش کسری تجاری امریکا از چین در سال ۲۰۱۸ به اندازه  ۳۷۸.۶ میلیون دلار بوده است، در حالی که ارزش سویایی که چین از امریکا وارد نمی کند ۳.۱ میلیون دلار است.

برنت گلوی اقتصاددان در حوزه کشاورزی می گوید: توقف صادرات سویا از امریکا به چین در سیستم کشاورزی امریکا اخلال ایجاد کرده است.

او در ادامه می گوید: من درباره این موضوع با تعدادی از کشاورزان صحبت کردم آنها می گویند ما داریم مقاومت می کنیم ولی شرایط رو به وخامت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین