|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۱
کد خبر: ۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
شنیده شد که مرتضی شریفی، مدیرکل مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی معاون گردشگری این سازمان، برکنار شد.

تدبیر و امیدگزیده اخبار ویژه روزنامه‌های صبح چهارشنبه شامل موارد زیر است:


*کیهان

بسیج 60 هزار شهروند سوری هنر ایران در تغییر سرنوشت جنگ

شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد پیروزی‌های اخیر دولت سوریه در برابر گروه‌های مسلح، ناشی از کمک‌های ایران بوده است.
بی‌بی‌سی با بیان اینکه دولت سوریه توانست به کمک ایران 60 هزار غیرنظامی را برای دفاع سازماندهی کند، افزود: موضوع سوریه یک موضوع امنیتی برای ایران است.

اما سوریه چطور می‌تواند در امنیت ایران نقش داشته باشد؟ مقام‌های ایران تاکید می‌کنند حضورشان در سوریه و لبنان استراتژیک است و امروز همین موضوع و افزایش عمق میدان دفاع از ایران، باعث شده است که اسرائیل نتواند به ایران حمله کند.

بی‌بی‌سی افزود: «ظرف ماه‌های گذشته این صحبت بوده که یکی از اهرم‌هایی که با آن در کنار تحریم‌ها می‌شود به ایران فشار آورد همین است که رژیم سوریه تحلیل برود. ایران در لبنان، سوریه و عراق حضور و نفوذ دارد و شکست رژیم سوریه، حلقه ارتباطی ایران با لبنان و ارتباطاتی را که با حزب‌الله و اتحادی را که با رژیم مالکی در عراق دارد، تضعیف می‌کند.

بی‌بی‌سی در پاسخ به اینکه «آیا تغییر دولت در ایران در سیاست این کشور در قبال سوریه تاثیر خواهد داشت؟»، گفت: تصمیم در مورد مسائلی مثل سوریه و مسائل بزرگ منطقه در ایران در سطوح بالاتری گرفته می‌شود.

تحلیلگر بی‌بی‌سی خاطرنشان کرد: ایران گروه‌های شبه نظامی حدودا 60 هزار نفری از مردم سوریه درست کرده و همین‌ها در کنار حزب‌الله پیروزی را برای اسد رقم زده‌اند.تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی گفت: تلاش در جهت یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه بدون درنظر گرفتن نقش ایران ممکن نیست.

آقای هاشمی! منطق امام خلاف منطق شماست

«آقای هاشمی! به دولتی که در نهایت خصومت به فکر نابودی ملت ایران است چگونه می‌توان گفت ما با شما آشتی هستیم؟».
این مطلب را روزنامه رسالت در نقد اظهار اخیر آقای هاشمی منتشر کرد. محمدکاظم انبارلویی سردبیر رسالت می‌نویسد: غرب و به ویژه آمریکایی‌ها درست ده روز پس از انتخابات ایران، تحریم‌های جدیدی را عملیاتی کردند. آنچه که درخصوص به تعویق افتادن لایحه تحریم‌ها از سوی کنگره به کاخ‌سفید مطرح است، تحریم‌های یک جانبه و به قول خودشان فلج‌کننده است که توسط لابی صهیونیستی در دستور کار قرار گرفته بود. 

چند روز قبل از این هم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اهانت به رئیس‌جمهور منتخب ایران گفته بود اگر آمریکایی‌ها در تحریم‌های یک جانبه و فلج‌کننده، تعلل‌کنند، اسرائیل معطل آنها نمی‌شود و به ایران حمله نظامی می‌کند! واقعیت این است که جریان مسلط در آمریکا چه در حزب دموکرات و چه در حزب جمهوریخواه، خصومت‌ورزی با ملت ایران و به رسمیت نشناختن انقلاب اسلامی است که بیش از سه دهه منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی می‌افزاید: آمریکایی‌ها با ملت و انقلاب ایران قهر هستند. راهبرد آنها طی سه دهه گذشته این بوده که یک جریان مستبد وابسته به استعمار در ایران روی کار آورده و بعد با آن ایران به قول خودشان آشتی کنند.

سردبیر رسالت با اشاره به سخنان اخیر هاشمی مبنی بر اینکه نمی‌توانیم با جهان قهر باشیم می‌نویسد: نمی‌دانم مخاطب این سخن آقای هاشمی رفسنجانی کیست. انقلاب اسلامی طی سه دهه گذشته در هیچ دولتی با جهان قهر نبوده است. ایران اکنون در تمام کشورهای دنیا سفارتخانه دارد و سفیر مبادله می‌کند. 

تنها دو کشور وجود دارد که با ایران قهر هستند؛ یکی آمریکا که خود به بستن سفارتخانه در تهران در جریان تسخیر لانه جاسوسی اقدام کرد و علی‌رغم قرارداد الجزایر، هیچ‌گاه حاضر به عادی‌سازی روابط با تهران نشد. یکی هم رژیم صهیونیستی است که از اساس، دولت و ملت ما مشروعیت او را قبول ندارند.

در ادامه این تحلیل آمده است: اگر منظور از قهر با جهان، قهر با آمریکاست آمریکا که معادل کل جهان نیست! اولا: ما که با آمریکا قهر نیستیم، آنها با ملت ما قهر هستند و هر روز یک توطئه و دسیسه علیه ملت تدارک می‌کنند. خود آنها بارها گفته‌اند ما تحریم‌ها را برای فلج کردن ملت ایران اعمال می‌کنیم. خود آنها بارها گفته‌اند گزینه نظامی را روی میز دارند. حالا با کشوری که درجه خصومت‌ورزی با ایران را آن‌قدر بالا برده که به فکر نابودی ملت ماست چگونه باید برخورد کرد؟ آنها می‌گویند ما با شما قهر هستیم. 

شما چگونه می‌توانید به آنها بگویید ما با شما آشتی هستیم؟! ثانیا: این اتهام را که ما با جهان قهر هستیم، آمریکایی‌ها به ما می‌زنند. آنها اسم خود و 5 کشور جهان را که در محور شرارت جهانی قرار دارند گذاشته‌اند «جامعه جهانی» و بعد فشارهایی را علیه ملت ما اعمال می‌کنند. این اتهام نباید از زبان یک سیاستمدار باتجربه در داخل صادر شود.

رسالت خاطر نشان کرد: اگر هنر آشتی با آمریکا و اسرائیل در دیپلماسی خارجی ایران وجود داشت، در دولت‌های سازندگی و اصلاحات از آن رونمایی می‌شد. چگونه است ایشان چنین نسخه غیرمنطقی و غیرعقلانی را اکنون که قرار است عقلانیتی در رابطه خارجی اعمال کنیم، تجویز می‌کنند؟

این روزنامه ادامه می‌دهد: هنر تعامل این نیست که با آنها توافق کنیم از راهی که آمده‌ایم برگردیم و دوباره کشور را به آمریکا تسلیم کنیم و آنها هم با استقرار یک نظام استبدادی که منافع آنها را تامین کند با ما آشتی کنند. این یعنی به باد دادن همه دستاوردهای انقلاب و خیانت به خون شهدا و آرمان‌های نجات‌بخش امام خمینی(ره)! قطعا آقای هاشمی هم به این راه رضایت نمی‌دهند. بهتر است که واقعیت را بگویند. واقعیت این است که آمریکا با ایران قهر است و این قهر را هم در رفتار و سیاست‌های خود اعمال می‌کند.

در پایان این تحلیل تصریح شده است: آمریکایی‌ها تا موقعی که با سپر نیرنگ، دروغ، فریب و خشونت با ما برخورد می‌کنند، نشان می‌دهند که غیرقابل اعتمادند، صادق نیستند و اساسا با منطق زور و تجاوز در گفتگو‌ها سخن می‌گویند قهر آنها با ما ادامه دارد و افق روشنی برای آشتی دیده نمی‌شود. مگر اینکه به قول امام خمینی(ره) آدم شوند. آن هم تا امروز عملی نشده است. شاید دولت اعتدال، تدبیر، امید آنها را سر عقل بیاورد و آدم بشوند. در این صورت آمریکایی‌ها را باید مذمت کنند نه ملت ایران را !

ارگان سیا: متاسفانه روحانی موسوی و کروبی را دعوت به توبه می‌کند

ارگان رسمی سازمان سیا از این که رئیس جمهور منتخب حاضر نیست برای حصر دو تن از سران فتنه کاری بکند و از آنها می‌خواهد توبه کنند، ابراز ناخرسندی کرد.

رادیو فردا در مطلبی زیر عنوان «قفل‌گشایی روحانی با کلید توبه؟» گفت: حسن روحانی روز سه‌شنبه 25 تیر (16 جولای) خواستار عبور از مشکلات و اختلافات در ایران شد و اظهار داشت آنها که آماده بازگشت هستند راهشان را تسهیل کنیم، چون توبه برای همه است.
مهرداد درویش‌پور از عناصر ضد انقلاب مقیم سوئد درباره این اظهارات گفت: منظور حسن روحانی آشکارا سران جنبش سبز و موسوی و کروبی بوده‌اند. ما فکر نمی‌کردیم چنین موضعی اتخاذ شود و او خواسته‌های حاکمیت و رهبری را دنبال کند.

اما مرتضی کاظمیان از اعضای خارج‌نشین گروهک ملی- مذهبی در این باره می‌گوید: سقف مطالبات دموکراسی‌خواهان از حسن روحانی باید واقع‌بینانه و تعدیل شده باشد.او با یادآوری این موضوع که روحانی نه کاندیدای جنبش سبز بود و نه حتی نامزد ایده‌ال اصلاح‌طلبان، به رادیو فردا می‌گوید: فراموش نکنیم روحانی منتخب و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی و منتصب «آیت‌الله خامنه‌ای» (رهبر معظم انقلاب اسلامی) در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او با این ویژگی‌های امنیتی و سیاسی و به عنوان رئیس جمهور منتخب تلاش می‌کند تا راهی برای بازگشت کسانی که به تعبیر او از نظام خارج شده‌اند، باز کند.

گزارش رادیو فردا در ادامه حاکی است: دو روز بعد از سخنان حسن روحانی درباره توبه، حبیب‌الله عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که در ماه‌های اخیر چند بار بر توبه موسوی و کروبی تاکید کرده است، بار دیگر خواست تا توبه کنند.

اوباما زیاد حرف زد اما از عهده سوریه برنیامد

نخست‌وزیر انگلیس اعتراف کرد دولت سوریه اکنون قدرتمند‌تر از همیشه است.دیوید کامرون در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: من فکر می‌کنم بشاراسد نسبت به چندماه پیش قدرتمند‌تر شده است و اوضاع به بن‌بست رسیده است. با این حال لندن مصمم به ادامه کمک‌ها به گروه‌های مخالف است.

همزمان دیوید ایگنانیوس تحلیلگر ارشد آمریکایی اعلام کرد: اوباما با وجود تهدیدهای فراوان علیه دولت بشاراسد و وعده‌های فراوان کمک به شورشیان، پشت آنها را خالی کرده است.

وی در پایگاه خبری اوماها نوشت: یکی از بدترین خصیصه‌های تکرار شونده سیاست خارجی آمریکا، فرآیند «اغوا و انصراف» است که هم‌اکنون در سوریه شاهد آن هستیم. بخش «اغوا» در این فرآیند آمریکایی با حمایت‌های لفظی و ستایشگرانه شروع می‌شود. اوباما حدود دو سال قبل، در 18 اوت سال 2011، برای نخستین‌بار اعلام کرد که «زمان کناره‌گیری اسد از قدرت فرا رسیده است».

وی می‌افزاید: با وجودی که اوباما هیچ طرح خاصی برای حمایت از دعوت به تغییر رژیم در سوریه نداشت، اما از آن زمان به تکرار جمله «اسد باید برود»، ادامه داده است. مرحله بعدی در این رویکرد آمریکا، افزایش دلجویی‌ها و وعده‌های ضمنی و اعلام تعهد و پایبندی است. سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در سال 2011 همکاری با مخالفان سوریه را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در حال ارائه آموزش و کمک‌های دیگر به این گروه بوده است.

در ادامه این تحلیل خاطرنشان شده است: شورشیان مسلح پس از 2 سال جنگ با وعده‌های پوچ اوباما روبرو شده‌اند. این منظره‌ای ناخوشایند برای شورشیان است. ماجرایی را که در سوریه شاهدش هستیم آنقدر آشناست که می‌توان آن را به عنوان ترجیع‌بند سیاست خارجی آمریکا به شمار آورد. واشنگتن می‌خواهد شاهد تغییر دولت در سوریه باشد و از این روست که به ترغیب شورشیان محلی می‌پردازد. اما وقتی این شورشیان در سنگر قرار گرفتند، سیاست‌گذاران غالبا به این نتیجه می‌رسند که از حمایت عمومی برخوردار نیستند و در نتیجه وعده‌های خود را نقض می‌کنند.

ایگنانیوس خاطرنشان می‌کند: این روند در انقلاب مجارستان در سال 1956، «خلیج خوک‌ها» در سال 1961، «بهار پراگ» در سال 1968، برنامه کنتراها در نیکاراگوئه در سال 1981، و در لبنان، لائوس، جنوب عراق و نقاط دیگر نیز رخ داده است.
در انتهای این گزارش آمده است: در پایان رمان‌های قرن نوزدهم، اغواگر از اغواگری دست می‌کشد و معمولا به آن چه که لیاقتش است، یعنی بی‌آبرویی و نابودی می‌رسد. این سرانجام سیاست خارجی آمریکاست.

لوموند: توقع غرب برآورده نمی‌شود؛روحانی وفادار به جمهوری اسلامی است

یک روزنامه فرانسوی در تحلیلی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران نامزد شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.
لوموند در گزارشی نوشت: یک طلبه جوان در سال 1960 به شهر نجف در عراق رفت تا در محل تبعید با آیت‌الله خمینی دیدار کند. طلبه جوان آن روز اکنون حسن روحانی است که از سوم ماه اوت پست ریاست جمهوری را برعهده خواهد گرفت.نویسنده آنگاه به اختلاف نظر مفسرین بین‌المللی در مورد روحانی و توانایی‌های او اشاره می‌کند و می‌نویسد: مهم‌ترین اهرم‌های سیاست خارجی و داخلی رژیم در دست رهبر جمهوری اسلامی متمرکز شده است.

وی به برنامه اتمی ایران و نقش حسن روحانی در آن اشاره می‌کند و می‌نویسد: به گفته کارشناسان او یکی از عوامل سیاست‌های هسته‌ای رژیم اسلامی بوده و بنابراین چگونه می‌تواند اکنون خواسته‌های غرب را برآورده کند.آلن فراشون در این تحلیل می‌نویسد: هستند بسیاری از مفسرین امور ایران که تأکید می‌کنند روحانی همان کاندیدای شخص رهبر جمهوری اسلامی برای ریاست جمهوری بوده است. او بر مشروعیت رژیم خواهد افزود.

*آرمان

تجمع مدیران تعاونی‌های تولیدی مقابل مجلس

شنیده شد که جمعی از مدیران عامل تعاونی‌های تولیدی با تجمع مقابل مجلس نسبت به آنچه عدم اجرای کامل مصوبه مجلس درمورد استخدام خود می‌خواندند، انتقاد کردند. جمعی از مدیران عامل تعاونی‌های تولیدی صبح دیروز مقابل مجلس تجمع کردند. ایسنا نوشت؛ یکی از این تجمع‌کنندگان درخصوص دلیل این تجمع‌ گفت: مجلس برای حمایت از کارشناسان کشاورزی قانونی تصویب کرد به موجب آن وزارت جهاد کشاورزی موظف به استخدام مدیران عامل تعاونی‌های تولیدی و مهندسان ناظر شده است که این مصوبه به صورت کامل اجرایی نمی‌شود. 

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی تنها مهندسان ناظر را استخدام کرده و تاکنون اقدامی برای استخدام مدیران تعاونی‌های تولیدی انجام نداده است. درخواست این تجمع‌کنندگان از مجلس نظارت کامل بر اجرای کامل این مصوبه است تا مدیران تعاونی‌های تولیدی نیز استخدام شوند.

تلاش حداد برای ممانعت از ورود اصلاح‌طلبان

شنیده شد که رایزنی دو چهره شاخص مجلس یعنی علی لاریجانی وغلامعلی حدادعادل درباره نحوه برخورد با کابینه روحانی نشان می‌دهد که مجلس درحال نهایی کردن موضع خود در برابر دولت روحانی است. نامه نوشت؛ حدادعادل که در همین روزهای پیشین مورد تقدیر و ستایش جمعی از همراهان اصول‌گرایش قرار گرفته بود به صرافت افتاده تا در اولین گام بعد از آن مراسم خواست این طیف از درباره وزرای دولت آینده و جلوگیری از ورود وزرای‌ هاشمی و رئیس دولت اصلاحات به دولت یازدهم را در مجلس عملیاتی کند.

رژیم صهیونیستی افطاری داد

شنیده شد که رئیس رژیم‌صهیونیستی هم افطاری داد. جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود در اینباره نوشت؛ در مهمانی افطاری شیمون پرز که یکشنبه شب در محل اقامت وی برگزار شد، تعدادی از مسلمانان سازشکار و سفرای کشورهای عربی در فلسطین اشغالی حضور داشتند. مصر، اردن و مراکش از جمله کشورهای عرب هستند که نزد رژیم صهیونیستی سفیر دارند.

آخرین برکناری در سازمان میراث

شنیده شد که مرتضی شریفی، مدیرکل مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی معاون گردشگری این سازمان، برکنار شد. این درحالی است که تنها 11 روز تا پایان عمر دولت دهم باقی مانده است. لطفی، یکی از مدیران سازمان هواپیمایی به عنوان جایگزین شریفی در جایگاه مدیرکل مراکز خدمات گردشگری معرفی شده است.

تحصن کارمندان وزارت ورزش

شنیده شد که صبح دیروز تعدادی از کارکنان قراردادی و رسمی وزارت ورزش در اعتراض به حق و حقوق‌شان تحصن کردند. صراط نوشت؛ آنها که مقابل در وزارت ورزش تجمع کرده بودند به سمت نمازخانه هدایت شدند تا یکی از مسئولان با آنها حرف بزند. این درحالی است که خواسته کارکنان قراردادی به‌دلیل عدم تمدید قراردادهایشان است و رسمی‌ها هم خواستار افزایش حقوقشان در سال جدید هستند.

روزه سکوت کواکبیان

شنیده شد که مراسم افطاری حزب اسلامی کار روز دوشنبه در تالار سجاد با حضور شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، فائزه‌هاشمی، حجت‌الاسلام رهامی، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و سیدمحمد غرضی از نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. مصطفی کواکبیان نیز دیگر مهمان این افطاری بود که با خبرنگاران مصاحبه نکرد و در پاسخ به سوالات آنها گفت که «روزه سکوت گرفته‌ام».

اقدام جدید گاردین برای مخاطبانش

شنیده شد که هنگام ورود کاربران انگلیسی به پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین از آنها پرسیده می‌شود که آیا جمهوریخواه هستند و در صورت پاسخ مثبت مخاطب، صفحه اول گاردین و ترتیب اخبار برای او تغییر می‌کند و اخبار تولد نوه ملکه الیزابت دیگر در صدر نخواهند بود. صراط نوشت؛ اگر مخاطبی گزینه «سلطنت‌طلب» را انتخاب کند، اخبار تولد عضو جدید خانواده سلطنتی انگلیس برای او به نمایش درمی‌آید. تمرکز برخی رسانه‌ها بر چنین خبری انتقاد برخی از مخاطبان آنها را برانگیخته است.

حضور بازرسان آژانس در ایران

شنیده شد که هرمان ناکارتس، معاون مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌: طی هفته آینده هر روز 2 تا 6 بازرس در ایران حضور خواهند داشت که تمام 16 تاسیسات ایران را پوشش دهند. انتخاب نوشت؛ معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: این اقدام به معنای آن است که یک بازرس یکبار در هفته از تاسیسات نطنز و فردو بازدید می‌کند. معاون مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در راستای شفاف‌سازی هر چه بیشتر برنامه هسته‌ای ایران طی هفته آینده بازرسان به‌طور روزانه از تاسیسات ایران بازدید می‌کنند‌.

احمدی‌نژاد از ترس من نیامد!

شنیده شد که بازیکن قدیمی فوتبال در گفت‌وگویی درمورد بازی نمادینی که با پیشنهاد رئیس‌جمهور بین تیم‌های ملی 1998 و 2014 برگزار شد، به سوالات پاسخ داد که بخش‌هایی از آن جالب است. قانون نوشت؛ استاد اسدی در پاسخ به این سوال که چرا محمود احمدی‌نژاد به استادیوم آزادی نیامد، گفت: بنده خدا ترسید! من قبل از مسابقه مصاحبه کردم و گفتم چند تکل برایش کنار گذاشته‌ام. شاید از ترس تکل‌های من بود که بهانه آورد و به استادیوم نیامد! به هر حال او در آخر عمر دولتش به سر می‌برد و ترسید آخر کاری مصدوم شود!

شبکه تلویزیونی زنان عربستان

شنیده شد که اولین شبکه تلویزیونی در عربستان با مدیریت زنان راه‌اندازی می‌شود. انتخاب نوشت؛ زنان عربستان برای نخستین‌بار صاحب شبکه تلویزیونی اختصاصی می‌شوند. این شبکه که تمام امور مدیریتی آن برعهده خانم‌هاست، از اوایل 2014 آغاز به کار می‌کند. هدف از تاسیس این شبکه ارائه تصویری ایده‌آل از زنان عربستان و تلاش دولت این کشور برای خدمت به این قشر از جامعه عنوان شده است. شبکه تلویزیونی «مرآت» جنبه‌های مختلف امروز زنان از جمله اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، سلامت، روانی و فنی را پوشش می‌دهد.

*تهران امروز

برنامه‌هایم را به مردم قبلا داده‌ام

سیدمحمد غرضی وزیر دولت هاشمی گفت: من برنامه‌هایم را به تمام ملت ایران عرضه کردم.به گزارش فارس، سیدمحمد غرضی ‌ با حضور در ضیات افطاری حزب اسلامی کار در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آقای روحانی ملی و اسلامی است، گفت: شما باید بعد از تشکیل دولت و ارائه گزارش این سوال را از مردم بپرسید که این دولت ملی و اسلامی است یا خیر.وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌هایتان را به آقای روحانی پیشنهاد می‌کنید، گفته: من برنامه‌هایم را به تمام ملت ایران عرضه کردم.

غرضی در پاسخ به اینکه آیا به‌دنبال تشکیل حزبی فراگیر هستید یا خیر، گفته: من نه امکانات و نه کسی را دارم که حزب فراگیر تشکیل دهم بنابراین کسی باید حزب فراگیر تشکیل دهد که تشکیلات و امکانات داشته باشد.

تلاش برای استخدام پنهانی در میراث فرهنگی

سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با برگزاری یک آزمون استخدامی که به‌صورت مخفیانه برگزار شده 50نفر از نیروهای این سازمان را به‌منظور استخدام رسمی معرفی کرده است.به نوشته همشهری ماجرای برگزاری آزمون استخدام رسمی پنهانی در سازمان میراث فرهنگی که قرار بود روز چهارشنبه در آن سازمان برگزار شود، پس از آنکه روز چهارشنبه در این سازمان لو رفت، در روز شنبه و در ساختمانی خارج از ساختمان اصلی سازمان میراث فرهنگی و براساس شنیده‌ها در ساختمان خیابان استاد نجات‌اللهی(ویلا) که پیش‌تر ساختمان اداره میراث فرهنگی استان تهران بود برگزار شد. لغو آزمون روز چهارشنبه در سازمان میراث فرهنگی به‌دلیل اعتراض بخش زیادی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت.

پاسپورت‌ها موجود است بقایی کتمان نکند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون‌اساسی مجلس با بیان اینکه پاسپورت و گذرنامه افرادی که همراه رئیس‌جمهور به سفر نیویورک رفتند، موجود است و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نباید بیش از این کتمان کند،گفت: ثبت شکایت از 3 نماینده مجلس در دادسرا غیرقانونی است.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تشکیل دو پرونده مجزا بنابر شکایت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور از 3 نماینده مجلس گفته: گزارشی که کمیسیون اصل نود مجلس از تخلف سفر همراهان رئیس‌جمهور به نیویرک ارائه کرد از فردی خاصی نام نبرد وتنها براساس اسناد و مستندات تحقیقات میدانی اعلام شد که 14 نفر از کارکنان و دست‌اندرکاران نهاد ریاست‌جمهوری بستگان خود را به این سفر بردند.

روایت رحیمی از پاکدستی و ساده‌زیستی

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور گفته: هیچ کس نباید کاری کند یا حرفی بزند که دولت جدید تضعیف شود و همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند تا روند خدمت‌رسانی و کارهای عمرانی همچون گذشته ادامه پیدا کند.به گزارش تسنیم، رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور گفته: وقتی آمار و ارقام وزارتخانه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم تحولات و پیشرفت‌ها به قدری است که باعث حیرت می‌شود.

 رحیمی گفته: پیشرفت‌های دولت احمدی‌نژاد در شرایطی است که منابع و امکانات کشور تغییر چندانی نداشته و تحریم‌ها و فشار دشمنان نیز بر مشکلات و موانع افزوده است اما این دولت با تلاش شبانه‌روزی و پشتکار اجازه نداد تحریم‌ها موجبات رنج و زحمت برای مردم و شادمانی برای دشمنان را به‌وجود آورد.

رحیمی ساده‌زیستی و پاکدستی دولت احمدی‌نژاد را از دلایل موفقیت و محبوبیت این دولت برشمرد و گفته: در شرایطی که دشمنان، بانک مرکزی، بنادر و فروش نفت ما را تحریم کرده بودند کارهای عمرانی و تکمیل زیرساخت‌های کشور همچنان با سرعت در حال انجام بود که این به‌دلیل برکتی است که خداوند به پاکی دولت‌های نهم و دهم عطا فرمود. 

واکنش پورمحمدی به سخنان و آمارهای احمدی‌نژاد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در واکنش به انتقادات رئیس‌جمهور نسبت به عملکرد و گزارش‌های این سازمان، این گفته‌ها را بی‌انصافی دانسته و گفته: ‌اگر بنا به نقد باشد ما نیز گزارش مفصلی از کاستی‌ها همراه با آمار ارائه می‌دهیم تا مقداری از واقعیت‌ها دیده شود. اما فکر می‌کنم از آنجا که فضای معتدلی در کشور حاکم شده است بهتر است با گذشت و تفاهم جامعه را به سمت امید و اعتماد هدایت کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری میان شورای عالی استان‌ها و سازمان بازرسی کل کشوربا بیان اینکه بیشترین گله‌گذاری همراه شدن تعابیر ناروا و ناشایستی است که نثار دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی می‌شود، گفته: رئیس‌جمهور در آخرین گفت‌وگو و دیدار خود با رهبری مشکلات اقتصادی کشور را ریشه در افول اقتصادی جهان، ‌تحریم‌ها و برخورد دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد. این گفته‌های رئیس‌جمهور ناروا و خارج از انصاف است.

پورمحمدی گفته: برخی از حوادث، تلاش‌های انسان‌ها را از بین می‌برد تعابیری که زحمات انسان‌ها را از بین می‌برد موجب کدورت می‌شود. دولت زحمات زیادی کشیده است و نباید با گفتن برخی موارد زحمات دیگران را از بین ببرد این نوع قضاوت‌ها صحیح نیست.

پیشنهاددهنده به روحانی زیاد است؛ جایی برای من نیست

به گزارش فارس، سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام که در ضیافت افطاری حزب اسلامی کار حضور یافته بود در پاسخ به سوالی بر این اساس که نظرتان درباره تشکیل حزب فراگیر با محوریت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چیست، گفته: حزب فراگیر می‌تواند خوب باشد ولی شرایط بسیاری دارد که در این مصاحبه نمی‌گنجد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا دولت جدید توانسته مطالبات اصلاح‌طلبان را پاسخگو باشد، گفته: اصلاح‌طلبان همیشه عمل به قانون را می‌خواستند و امروز نیز چیزی فراتر از عمل به قانون را نمی‌خواهند ان‌شاءالله که دولت جدید بتواند به آن عمل کند.سید هادی خامنه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهادی برای کابینه داده‌اید، گفته: من پیشنهادی ندارم اما پیشنهاددهنده‌های زیادی دور و بر هستند که دیگر فرصتی برای پیشنهاد از سوی ما نمی‌ماند. بنابراین وظیفه همه ما همکاری با دولت جدید است که البته این به معنی ورود به داخل کابینه نیست.

فضای مجلس از نگاه پزشکیان

مسعود پزشکیان گفته: آقای احمدی‌نژاد متاسفانه اصرار به نادیده گرفتن قانون داشتند و به همین دلیل شاهد این بودیم که فضایی مملو از تنش و چالش بین پاستور و بهارستان به وجود ‌آمد که اتفاقا هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرد.پزشکیان گفته: با توجه به اینکه دولت جدید با شعار اعتدال و منطق‌گرایی از مردم رای گرفته، این امیدواری به وجود آمده است که با روی کار آمدن دولت آقای روحانی شرایط بهبود پیدا کند.

وی درباره واکنش احتمالی نماینده‌های مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب گفته: باید به برخی از ساکنان بهارستان هم که ظاهرا دنبال رویارویی با دولت آتی هستند، گفت که رای منفی بی‌حساب و کتاب دردسرآفرین است و قوه مجریه را در همان آغاز کار با مشکل مواجه می‌کند. پس بهتر است همه آنهایی که قرار است با رای خود کابینه یازدهم را پاستور نشین کنند، فقط با توجه به ویژگی‌های گزینه‌ها رای بدهند و به هیچ‌وجه سیاسی کاری نکنند تا دولت جدید بتواند با توانمندی و البته تمرکزی بالا فعالیتش را شروع کند.

با پارتی‌بازی معاون شرکت نفت کیش نشدم

نعیمه اشراقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نوه امام خمینی(ره) پس از سال‌ها که عدم ورود به سیاست را ترجیح داده بود، بالاخره وارد سیاست می‌شود و مدتی است که در رسانه‌ها نیز مطرح می‌شود.نعیمه اشراقی درباره دلیل وارد شدنش به دنیای سیاست گفته:علت اصلی من در ورود به سیاست این بود که یک جاهایی واقعا احساس خطر کردم.

 یعنی برای کشورمان احساس خطر کردم، برای نظام ایران احساس خطر کردم و شاید هم کمی تعصب خانوادگی و تعلق به پدربزرگم روی تصمیم من برای حضور در عرصه سیاست تاثیر گذاشته باشد. یعنی احساس کردم که گاهی به امام(ره) و انقلابی که امام پایه‌گذار آن بودند خیلی جفا می‌شود.

احساس کردم انقلابی که امام خمینی(ره) پایه‌گذار آن بودند، واقعا در بعضی جاها از مسیر خود منحرف می‌شود. شاید آن تعلقات خانوادگی باعث شد که دل من یک ذره بیشتر بسوزد، فکر کردم امام(ره) خیلی برای این نظام زحمت کشیده و بعد خیلی اهداف بزرگی داشتند و احساس کردم که رویای امام(ره) به‌حقیقت نپیوست.

به همین دلیل، احساس کردم که شاید ما بتوانیم کمی تاثیرگذار باشیم و علت ادامه این ورود به سیاست این بود که دیدم ما صدای بلندی برای شنیدن داریم و شاید باور خود من این نبود و من همیشه فکر می‌کردم که امام بیست و چند سال است که فوت کرده و ممکن است حضور ایشان کمرنگ شده باشد و بعد دیدم که اصلا اینطور نیست.

اشراقی در پاسخ به اینکه آیا به خاطر اینکه شما نوه امام هستید در شرکت نفت کیش مسئولیت دارید ؟ گفته:اتفاقا یک بار از من سوال کردند که آیا با پارتی بازی به اینجا آمدی؟! کلا ماهیت ما این است که به دولت مشاوره می‌دهیم و کارفرمای اصلی ما دولت است. ما یا مشاوره می‌دهیم یا پیمانکار دولت هستیم؛ که من در پاسخ به این سوال گفتم دولت دلش هم بخواهد که ما به او مشاوره دهیم. وی در ادامه گفته:واقعا اینطور نیست که من با پارتی به اینجا رسیده باشم. 

اگر فردی با شرایط خودم یعنی فارغ‌التحصیل از دانشگاه امیرکبیر با 10 الی 15 سال سابقه در صنعت نفت باشد من از همین‌جا تعهد می‌دهم که استخدامش کنم.وی در پاسخ به اینکه پس نوه امام خمینی(ره) با دیگران فرقی ندارند؟ گفته:اصلا نباید فرقی داشته باشند. من به این دلیل شرکت نفت کیش را دوست دارم، زیرا اینطوری نیست که یکی از بیرون آمده باشد و مدیرعامل شده باشد. واقعا همه در سر جای خودشان هستند. 

*جمهوری اسلامی

  تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم مهدیشهر در اعتراض به جدائی از شهمیرزاد

* از مهدیشهر خبر می‌رسد جمع زیادی از مردم این شهر با برپایی تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز، اعتراض خود را به مصوبه تجزیه شهرستان مهدیشهر وجدائی شهمیرزاد از آن را اعلام کردند. تظاهرکنندگان که پیشاپیش آنان امام جمعه موقت مهدیشهر، روحانیون، اعضای شورای اسلامی دوره سوم، منتخبین شورای اسلامی دوره چهارم و معتمدین شهر حضور داشتند، با سر دادن ندای‌الله اکبر و شعار "ما ذوالفقار حیدریم ـ فداییان رهبریم"، "تجزیه شهرستان محال است محال است"، "ما مردم مهدیشهر، مطیع امر رهبر" خواستار لغو مصوبه تجزیه شهرستان مهدیشهر شدند.

 راهپیمایان پس از عبور از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، در میدان شهدای مهدیشهر گرد آمده و اعلام کردند تا لغو این مصوبه به اعتراضات خود ادامه داده و تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد. معترضان خواستار لغو مصوبه دولت مبنی بر تجزیه شهرستان مهدیشهر (شهرستانی که در سال 87 از بخش بشهرستان ارتقاء یافته) با جدایی بخش شهمیرزاد ازتوابع این شهر شدند.

 هیئت دولت در آخرین سفر استانی خود به سمنان در سال جاری در مصوبه‌ای ارتقای بخش شهمیرزاد که تنها بخش تابع شهرستان مهدیشهر است به شهرستان را تصویب کرد که با اعتراض مردم مهدیشهر مواجه شد و به همین دلیل دولت تاکنون اجرای این مصوبه را مسکوت گذاشته بود. چاپ خبر قریب‌الوقوع بودن تجزیه مهدیشهر و شهرستان شدن بخش‌های شهمیرزاد و بسطام به نقل از استاندار سمنان در یک نشریه محلی استان بار دیگر اعتراض مردم مهدیشهر را برانگیخته است.

***
* توزیع روزنامه‌ها در شهرها و استان‌ها بامشکلاتی که شرکت‌های هواپیمائی ایجاد کرده‌اند دچار اختلال شده و موجب اعتراض مردم گردیده است. مدیرعامل شرکت سیمرغ که نماینده ارسال مطبوعات از طریق هوایی است می‌گوید با اینکه توزیع مطبوعات یک اقدام فرهنگی می‌باشد و با در نظر گرفتن اهدافی که این شرکت در زمینه‌های فرهنگی دارد، اما شرکت‌های هواپیمایی همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند.

 آقای نیازی اضافه می‌کند: بارها در این خصوص با بعضی از مدیران ارشد شرکت‌های مختلف هواپیمایی صحبت کرده‌ام اما متاسفانه برای آنها مطبوعات و بار عادی فرقی نمی‌کند، در حالی که عدم ارسال به موقع روزنامه‌ها موجب هدر رفتن زحمات چندین گروه از خبرنگاران، تحریریه، چاپخانه و... و نرسیدن نشریات به شهرستانها می‌شود. اصحاب مطبوعات از رئیس هواپیمائی کشوری و وزیر راه و شهرسازی انتظار دارند این مشکل را حل نمایند.

***
*رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نظام آماری کشور باید اصلاح شود، گفت: این روزها ما شاهد ارائه آمارهای مختلفی هستیم و تناقضات زیادی در اطلاعات و آمار وجود دارد. به گزارش مهر، کاظم جلالی گفت: بر اساس آمار رسمی نرخ تورم نقطه به نقطه خرداد 91 با خرداد 92، 61 درصد است و این رقم بسیار بالایی است و شاخص کلی نیز 41.2 درصد را نیز نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد باید در این خصوص چاره‌اندیشی جدی کرد.

وی افزود: ما در بخش سلامت نیز با مشکلات جدی روبرو هستیم و در بحث دارو تقریبا با یک بحران مواجهیم. در بخش کشاورزی نیز امسال شاهد بودیم که در مساله گندم با تدبیر عمل نشد و قیمتی که بعدا گران‌تر شد، بیشتر نصیب دلالان شد و کشاورزان ما از این مساله نتوانستند سود خودشان را ببرند.
 

منبع: دانشجو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین